دیپلماسی❜ علمی/ تقویم فرهیخت: ۱۴بهمن ۱۴۰۰، مشارکت آستان قدس رضوی در هشتمین کنفرانس علمی بین‌المللی امام باقر(ع) به همت عتبه عباسی در کربلا، عراق

  • بازدید: ۴۴۵
علمی/ تقویم فرهیخت: ۱۴بهمن ۱۴۰۰، مشارکت آستان قدس رضوی در هشتمین کنفرانس علمی بین‌المللی امام باقر(ع) به همت عتبه عباسی در کربلا، عراق
آستان قدس رضوی

رئیس اداره همکاری‌های بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد: حضور آستان قدس رضوی در کنفرانس علمی بین‌المللی امام باقر(ع)

محمد حسن محمره در گفت‌وگو با خبرنگار آستان‌نیوز با بیان اینکه تعاملات سازنده با جهان بین‌الملل راهی برای رسیدن به اهداف است، گفت: کنفرانس علمی بین‌المللی امام باقر(ع) از رویدادهای مهمی است که همه ساله به همت عتبه عباسی همزمان با میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع) در آستانه اول رجب برگزار می‌شود.

به گفته محمره این کنفرانس امسال در هشتمین دوره از برگزاری خود با هدف ترویج سبک و سیره امام باقر(ع)، در محورهای «نقش امام باقر(ع) در زدودن انحرافات اخلاقی»، «انحرافات اقتصادی و فکری» تدارک دیده شده است و ما در نظر داریم یکی از مجموعه‌های آستان قدس رضوی را در این رویداد مشارکت دهیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی گزینه ما برای شرکت در این کنفرانس است و در نظر داریم با مشارکت در این کنفرانس ارتباط علمی بین این دانشگاه با دانشگاه الکفیل حضرت عباس(ع) را افزایش دهیم.

رئیس اداره همکاری‌های بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، اعزام رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سخنرانی در این کنفرانس، معرفی آثار تولید شده آستان قدس رضوی با محوریت امام محمد باقر(ع)، برقراری ارتباط با اساتید و روسای دانشگاه‌های عراق، حضور در نشست‌های مختلف، ارائه مقالاتی مختلف با محوریت سبک زندگی امام باقر(ع) و... را از برنامه‌های حضور آستان قدس رضوی در این کنفرانس بین‌المللی ذکر کرد.

نقش آفرینی آستان قدس رضوی در رویدادهای بین‌المللی جهان اسلام

رئیس اداره همکاری‌های بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ضمن تاکید بر نقش آفرینی آستان قدس رضوی در رویدادهای بین‌المللی جهان اسلام، به برجسته‌سازی نام و نشان امام رضا(ع) در عتبات مقدس عراق تاکید کرد.

وی همچنین به اهداف معاونت بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس که در حال پیگیری است، اشاره و عنوان کرد: توسعه ارتباطات و تعاملات در زمینه‌های مختلف با آستان‌های مقدس عراق و سوریه از راهبردهای بین‌المللی این معاونت است که در همین راستا سعی می‌کنیم از هر فرصتی برای ارتباط‌گیری و توسعه آن با عتبات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از این فرصت‌هایی که ما را به راهبردها نزدیک می‌کند، نقش آفرینی در رویدادها  است، گفت: یکی از مکان‌هایی که آستان‌های مقدس می‌توانند تعاملات و ارتباطات خود را گسترش دهند رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی است.

محمره ادامه داد: امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا 60 خادم حرم علی بن موسی الرضا(ع) با همکاری امور پیاده روی کربلا، بنیاد کرامت رضوی و سازمان حرم مطهر به منظور برقراری تعامل با مواکب به کربلا اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این با استفاده از ظرفیت‌های عتبات در کربلا، نجف، سامرا وکاظمین خدام بارگاه منور رضوی در قالب اسکان، حمل و نقل، زیارت دوره، اهداء بسته‌های متبرک و فرهنگی و.... ساماندهی شدند و نشستهایی با مسئولین آستان‌های مقدس، در راستای قدردانی از خدام برای ارائه خدمات به زائران پیاده کربلا برگزار شد.

حضور موفق آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب کاظمین

رئیس اداره همکاری‌های بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، به رویداد نمایشگاه بین‌المللی کتاب کاظمین و حضور فعال و موفق آستان قدس رضوی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه مهم‌ترین و شاخص‌ترین نمایشگاه‌ بین‌المللی است که همه ساله با حضور تمام عتبات مقدس در کاظمین برگزار می‌شود و فرصت مناسبی برای تعاملات و توسعه همکاری هر چه بیشتر بین عتبات است.

محمره اضافه کرد: در این نمایشگاه موسساتی همچون بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، موسسه چاپ و انتشارات، دانشگاه‌های بین المللی امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی به نشر و سایر مجموعه‌های این آستان مقدس حضور یافته و به عرضه و معرفی محصولات خود پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در حاشیه جشنواره علمی آستان مقدس کاظمین برگزار شده است، گفت: این جشنواره به صورت سالانه با انتشار فراخوان و درخواست مقالات با حضور 30 ناشر از داخل و خارج از عتبات مقدسه و اتحادیه ناشران عرب برگزار می‌شود؛ آستان قدس رضوی نیز با حضور در این نمایشگاه توانست محصولات و آثار خود را ارائه دهد و با استقبال بسیار بالای مخاطبان روبرو شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8300


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها