دیپلماسی❜ حمل و نقل/ مدیرکل فرودگاههای استان: پروازهای خارجی فرودگاه مشهد به ۱۵ مقصد انجام می‌شود

  • بازدید: ۵۷۰
حمل و نقل/ مدیرکل فرودگاههای استان: پروازهای خارجی فرودگاه مشهد به ۱۵ مقصد انجام می‌شود
فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پروازهای خارجی فرودگاه مشهد توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و افزایش پروازهای بین المللی توسط شرکتهای هواپیمایی خارجی در سال جاری افزایش یافته است و هم اینک به ۱۵ مقصد انجام می‌شود.

محمود امانی‌بنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر پروازهای خارجی فرودگاه مشهد توسط ۱۰ شرکت داخلی و ۹ شرکت خارجی به ۱۵ مسیر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این پروازها به مقصد شهرهای بغداد، نجف، هرات، بصره، دوحه، استانبول، بیشکک، دبی، دوشنبه، قندهار، کابل، کویت، لاهور، کراچی و مزار شریف انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: مسیرهای پروازهای لاهور، کراچی و کویت طی ۲ هفته اخیر فعال شده و پروازها در مسیر نجف و دبی نیز افزایش یافته است. 

امانی افزود: در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا در جهان، کشورهای مختلف مرزهای هوایی زمینی و دریایی خود را به روی یکدیگر بستند و سفرهای خارجی برای همه کشورها به شدت محدود شد اما پس از گذشت ماه ها از شیوع این ویروس بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند تا با مذاکرات چندجانبه و اجرای پروتکل‌های مشترک بهداشتی سفرهای خود را به تدریج از سر بگیرند.

وی ادامه داد: مشهد نیز سفرهای هوایی خود را به مقاصد مختلف خارجی مجدد آغاز کرده و شرکتهای هواپیمایی خارجی نیز سفرهای هوایی خود به ایران را از سر گرفته اند.

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای پروازهای خارجی وجود ندارد و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی داخلی سفرهای خارجی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز به روز گسترش می‌دهند.

امانی افزود: مسافران خارجی فقط با انجام تست منفی وارد کشور می‌شوند و برای خروج از کشور نیز انجام واکسیناسیون و تست کرونا گرفته می‌شود و رعایت پروتکل های بهداشتی در فرودگاه مشهد نیز با افزایش پروازها تشدید می‌شود.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8304


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها