دیپلماسی❜ نمایشگاهی/ رویدادهای غیر بین المللی: نمایشگاه بین المللی! «هنر مهربانی» در بوستان ملت مشهد

  • بازدید: ۵۵۳
نمایشگاهی/ رویدادهای غیر بین المللی: نمایشگاه بین المللی! «هنر مهربانی» در بوستان ملت مشهد

بازدید شهردار مشهد از نمایشگاه «هنر مهربانی»؛ نمایشگاه بین المللی «هنر مهربانی» با هدف حمایت از هنرمندان آسیب دیده از کرونا از ۲۹ آذر در ضلع غربی بوستان ملت مشهد برگزار شده و تا ۹ دی ادامه دارد. سیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - نمایشگاه بین المللی «هنر مهربانی» با هدف حمایت از هنرمندان آسیب دیده از کرونا از ۲۹ آذر در ضلع غربی بوستان ملت مشهد برگزار شده و تا ۹ دی ادامه دارد. در این نمایشگاه ۷۵ میز در ده غرفه برای ۵۰ هنرمند تدارک دیده شده است. همچنین هرشب ۳ هنرمند کشوری در محل نمایشگاه خلق اثر می‌کنند که این آثار در اختتامیه جشنواره «هنر مهربانی» به نفع هنرمندان آسیب‌دیده از کرونا به فروش می‌رسد.

تاکید شهردار بر بهسازی نمایشگاه‌های هنری

سید عبدا... ارجائی شهردار مشهد دیروز از این نمایشگاه بازدید کرد که اعضای شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری شهرداری و جمعی از مسئولان شهری او را همراهی کردند. ارجائی در این بازدید با تأکید بر اهمیت بهسازی نمایشگاه‌ها و اماکن فرهنگی، بر اجرایی کردن این موضوع تا پایان سال اشاره کرد و گفت: تا یک ماه آینده می‌توانیم بهسازی مکان‌های فرهنگی را در قالب یک لایحه تقدیم شورا و یا مصوب شورای عالی فرهنگی شهرداری کنیم تا اجرایی شود.


اقدام مشترک بسیج هنرمندان و مدیریت شهری

محمدعلی صباغی مدیر این نمایشگاه نیز در گفتگو با شهرآرا توضیح داد: نمایشگاه «هنرمهربانی»، اولین نمایشگاه حمایتی سازمان بسیج هنرمندان بعد از دوران کرونا است، که با هدف ایجاد بازار و اقتصادی پویا برای این هنرمندان برگزار شده است.


مدیر این نمایشگاه با اشاره به اینکه این نمایشگاه در دو بخش هنر‌های تجسمی و صنایع دستی در حال برگزاری است بیان کرد: مدیریت شهری از ابتدای حضور شورای ششم جلسات متعددی با سازمان بسیج هنرمندان داشت، که مقرر شد حمایت‌های ویژه‌ای از جمله برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و ایجاد بازار‌های متعدد در سطح شهر برای هنرمندان اتفاق بیفتد، نمایشگاه «هنرمهربانی» نیز بخشی از این حمایت هاست که به صورت مشترک بین دو مجموعه بسیج و شهرداری برگزار شده است.


مزایای نمایشگاه «هنرمهربانی»

محمدعلی صباغی با بیان اینکه سازمان فرهنگی شهرداری مشهد و شهرداری منطقه ۱۱ اختصاص فضا و تأمین گرمایش این نمایشگاه را بر عهده گرفته اند اظهار کرد: در این نمایشگاه دو اتفاق رخ داده است؛ اول اینکه برای هنرمندانی که نیاز به بازار دارند، بازار ایجاد شده تا بتوانند آثار خود را در یک محل پر تردد به فروش برسانند و دوم اینکه، به مدد برخی هنرمندان و استادان کشوری و جهانی هرشب در این مکان آثاری تولید می‌شود که در مراسمی به نفع هنرمندان خانه نشین که حتی امکان همین کار را نیز ندارند به فروش می‌رسد و سود حاصل از فروش آثار نصیبشان خواهد شد.


لزوم حمایت از تولید کنندگان آثار هنری

در حاشیه بازدید شهردار مشهد از این نمایشگاه، سیدمحمدمهدی ظریف، سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه هنر صنایع سنگی، در گفتگو با شهرآرا گفت: از سال ۹۷ نزدیک به دو میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری کرده ایم، ۳۰ هنرجو را به کار گرفته ایم و حتی برخی از آن‌ها را نیز بیمه کرده ایم، اما متأسفانه به علت نداشتن بازار فروش، در این راه ناکام مانده ایم.


او دلیل این اتفاق را حمایت نکردن از آثار تولیدی خود برای معرفی و فروش دانست و بیان کرد: اکنون در حال تعطیلی کارگاه خود هستیم، که با توجه به شعار تعیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۰، یعنی «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» انتظار داشتیم بیشتر از این، مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیریم، اما متأسفانه فقط وعده‌های پوچ به ما دادند.


این تولید کننده اظهار کرد: به ما می‌گویند باید درخواست خود را طی نامه نگاری انجام دهید و پیگیر آن باشید، اما پیگیری که آن سویش مشخص نیست فایده‌ای ندارد و ما هیچ گونه دل گرمی نداریم. هیچ کدام از سازمان‌های مربوط مانند میراث فرهنگی و صنایع دستی و وزارت صنایع، حمایتی از ما نمی‌کنند.


او با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا مرداد به بهانه تغییر دولت جدید هیچ پاسخی به ما نداده اند گفت: ما دل خوش به این بودیم که چند نفر را به کار گرفته ایم و اشتغال زایی ایجاد کرده ایم، اما اکنون پشیمان هستیم، زیرا اهدافمان آن گونه که باید پیش نرفت.


ظریف با بیان اینکه شهر ما پایتخت معنوی است بیان کرد: هنر صنایع سنگی به دلیل داشتن غنی‌ترین منابع و منحصربه فرد بودن آن می‌تواند در جهان به عنوان هنر مشهد معرفی شود، زیرا در دنیا بی نظیر است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8288


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها