دیپلماسی❜ شهری/ قول حمایت ارجائی شهردار مشهد از طلاب جامعه المصطفی العالمیه برای راه‌اندازی نهضت ترجمه

  • بازدید: ۵۴۱
شهری/ قول حمایت ارجائی شهردار مشهد از طلاب جامعه المصطفی العالمیه برای راه‌اندازی نهضت ترجمه
شهرداری مشهد
شهردار مشهد گفت: نهضت ترجمه راه بیندازید و این شهر را به همه مردم جهان بشناسید. هرکدام می‌توانید چندین کتاب را ترجمه کنید و اگر موضوع آن کتاب درباره ظرفیت‌های مشهد باشد ما نیز حمایت می‌کنیم. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در نشست هم‌اندیشی با طلاب جامعه المصطفی العالمیه که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی، به مهمانان امام رضا علیه‌السلام، اظهار کرد: برخی به جبر زمان و مکان مجاور حضرت هستند اما شما فرزندان امام رضا علیه‌السلام و دعوت‌ شدگان خاص آن امام همام دعوت‌نامه خاص گرفتید؛ زیرا از اقصی نقاط عالم بعضا با دین متفاوت، توفیق تشرف به دین مقدس اسلام پیدا کردید که این سعادت عظیمی است.

وی ادامه داد: شما که دوری از آستان مقدس را چشیده‌اید، نسبت به من که زاده این شهرم، بهتر قدر زندگی در شهری که افتخارش پرچم‌داری نهضت علوی است را می‌دانید؛ شما برگزیده شدید به مجاورت امام علی ابن موسی‌ الرضا علیه‌ السلام در حالی‌ که افراد زیادی آرزو دارند جای شما باشند؛ این مساله را حتما در بین اقوام، دوستان و هم‌وطنان تان که آرزو دارند لحظات عمرشان را با ثانیه ثانیه حضور در حرم امام هشتم عوض کنند، دیده‌اید.

شهردار مشهد افزود: مشهد، شهر شما و امام شماست، زیرا اسلام و مذهب جعفری مرز ندارد. تغییر لسان و اختلاف ملیت صرفا برای شناسایی است و اگر همه مثل هم بودیم نه تفاوت‌ها مشخص و نه استعدادها شکوفا می‌شد.

وی با بیان اینکه مشهد امام علی ابن موسی‌الرضا علیه‌ السلام میعادگاه عاشقانی است که فارغ از ملیت، دل در گرو اسلام دارند و دلشان به عشق ائمه عصمت و طهارت می‌تپد، اظهار کرد: این ما هستیم که امشب باافتخار مهمان شماییم، امیدوارم مدت اقامت شما در مشهد جز بهترین ایام عمرتان باشد. بهترین خاطرات شما در این شهر رقم بخورد و با کوله باری از معنویت، علم و دانش به بلاد خودتان برگردید تا مروج فرهنگ رضوی و اسلام عزیز باشید. این رسالت جامعه المصطفی است.‌

ارجائی گفت: ما از ۵۰ کشور طلبه داریم، این بدان معناست که دل‌های پاک مشتاقانه برای اسلام عزیز می‌تپد، زیرا بشریت جز اسلام راهی برای تکامل و سعادت ندارد و این گردهمایی شما نشان‌دهنده تمایل فطری همه مردم دنیا به اسلام است.

وی وجه مشترک مجاورین و طلاب جامعه المصطفی را دین، مذهب و عشق به ساحت مقدس امام علی ابن موسی‌ الرضا علیه السلام دانست و اظهار کرد: حدود هزار و 200 سال پیش در این محدوده، باغی خصوصی به دستان مبارک حضرت و هزینه شخصی ایشان خریداری شد و امروز همان باغ خصوصی تبدیل به جهان‌شهر شده است، نیشابور، سبزوار و‌... بیش از مشهد قدمت دارند اما فلسفه ذاتی این شهر وجود مضجع مبارک و نورانی شیعیان امام هشتم است به همین دلیل شورای دوره ششم مدیریت شهری مشهد شعار خود را مشهد، جهان‌شهر برکت و کرامت گذاشت.

شهردار مشهد با اشاره به ظرفیت‌های بالای این شهر در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و... تصریح کرد: مشهد شهر رویدادهای ملی و بین‌المللی است و شما می‌توانید در این رابطه با فرهنگسرای امت ارتباط برقرار و از ظرفیت‌های آن استفاده کنید.

وی راه‌های تعامل و همکاری با طلاب جامعه المصطفی العالمیه را این‌گونه برشمرد: امسال برای اولین بار جشنواره هنرهای شهری مشهد به‌صورت بین‌المللی برگزار شد؛ شما نیز در این جشنواره شرکت و از هم‌وطنان تان نیز بخواهید تا شرکت کنند.

ارجائی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا روز ملی کشور ‌شما را در مشهد برگزار کنیم؛ جشنواره‌های زیادی مانند، غذا، صنایع‌ دستی، مشاغل خانگی و... را نیز می‌توان برگزار کرد؛ پیام این جلسه برقراری ارتباط مستمر و پایدار بین مدیریت شهری و شمایی که دل در گرو امام رضا دارید، است.

وی افزود: شما در توسعه سرمایه‌گذاری نقش دارید و من به شما وکالت می‌دهم از سرمایه‌گذاران که قصد دارند در حوزه زیرساخت‌های مشهد حضو‌ر پیدا کنند، دعوت کنید تا به این شهر بیایند.

ارجائی مشهد را محل برگزاری مسابقات ورزشی و قطب گردشگری سلامت دانست و به طلاب، پیشنهاد کرد: نهضت ترجمه راه بیندازید و این شهر را به عالمیان بشناسید؛ هرکدام می‌توانید چندین کتاب را ترجمه کنید و اگر موضوع آن کتاب درباره ظرفیت‌های مشهد باشد ما نیز حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های روزنامه شهرآرا، گفت: این روزنامه در اختیار شماست؛ برای شهرآرا صفحات عربی، اردو و انگلیسی راه‌اندازی و مسایل را به زبان خودتان منتشر کنید.

شهردار مشهد در پایان با اشاره به محله گلشهر در مشهد، اظهار کرد: امروز در قلب مشهد افغانستانی‌ها ساکن‌اند و این مساله در دنیا بی‌سابقه است؛ این مساله نشان‌دهنده عمق روابط استراتژیک بین ایران و افغانستان است.

>>> مشاهده گزارش تصویری ...


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8243


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها