دیپلماسی❜ سیاسی/ دیدار استاندار خراسان رضوی با سفیر اندونزی در ایران؛ تاکید بر افزایش مناسبات تجاری با کشور اندونزی + تصاویر + نگارخانه فرهیخت

  • بازدید: ۴۹۲
سیاسی/ دیدار استاندار خراسان رضوی با سفیر اندونزی در ایران؛ تاکید بر افزایش مناسبات تجاری با کشور اندونزی + تصاویر + نگارخانه فرهیخت

«رونی پراستیو یولیانتورو» سفیر اندونزی در کشورمان به‌ اتفاق هیات همراه، صبح چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ با یعقوب علی نظری در محل استانداری دیدار و گفت‌وگو کرد. استاندار خراسان رضوی در این دیدار اظهار کرد: ما همه کمک‌ها را برای ارتقای روابط ایران و اندونزی فراهم خواهیم کرد. وی ابراز کرد: به واسطه حمایت‌های کشور اندونزی در مجامع بین المللی از ایران، قدردانی می‌کنیم.

وی به ظرفیت‌های بالقوه استان خراسان رضوی و مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: چند ظرفیت خوب در مشهد مقدس علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی داریم. نخست بارگاه مطهر رضوی و دیگری ظرفیت‌های تاریخی مثل آرامگاه فردوسی است. همچنین امکانات درمانی و پزشکی خوبی مثل بیمارستان رضوی در این شهر وجود دارد.

سفیر اندونزی هم در ابتدای این دیدار اظهار کرد: این اولین سفر من به مشهد بود و باعث افتخار است که با شما دیدار می‌کنم. امیدوارم طی این سفر روابط دوجانبه ما به ویژه بین اندونزی و خراسان رضوی ارتقاء یابد.

پراستیو یولیانتورو افزود: رابطه بین اندونزی و ایران خیلی نزدیک بوده و بیش از ۷۰ سال قدمت دارد. من باور دارم که در آینده هم این رابطه رو به رشد خواهد بود.

وی ادامه داد: ما همکاری دوجانبه و چندجانبه بسیاری بین دو کشور و همچنین همکاری‌های مشترکی علیه موضوعات جرم و قاچاق با هم داریم.

سفیر اندونزی عنوان کرد: از لحاظ اقتصادی هم ایران و اندونزی با هم در موارد متعددی همکاری می‌کنند. نمونه آن موضوعاتی همچون موافقت‌نامه ترجیحی است.

یولیانتورو به نتایج سفرش اشاره و تصریح کرد: روز گذشته دیداری با رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی داشتم و ما یک جلسه تجاری برگزار کردیم که خیلی موفقیت آمیز بود. لذا در این نشست موافقت کردیم که همکاری‌هایمان را بین تجار ایران، خراسان رضوی و اندونزی ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این دیدار از مرز بین ایران و ترکمنستان بازدید خواهیم کرد چراکه استان شما مرزهای استراتژیک و مهمی دارد.

اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

سیاسی/ نگارخانه فرهیخت: دیدار سفیر اندونزی در ایران با استاندار خراسان رضوی در مشهد

برای دریافت فایل پوستر ، اینجا را کلیک فرمایید.





:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8206


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها