دیپلماسی❜ گردشگری/ بررسی آمادگی خراسان رضوی برای ورود زائران عراقی در نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری

  • بازدید: ۴۵۲
گردشگری/ بررسی آمادگی خراسان رضوی برای ورود زائران عراقی در نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: آمادگی خراسان رضوی برای ورود زائران عراقی به مشهد در نشست هم‌اندیشی با مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری بررسی شد. یوسف بیدخوری گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور، جلسه هم‌اندیشی با مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری، مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی که میزبان زائران خارجی هستند با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

او با اشاره به دستورالعمل نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور افزود: بر اساس این دستورالعمل ارائه کارت واکسیناسیون، آزمایش پی‌سی‌آر منفی، بیمه کرونایی و تاییدیه رزرو اتاق در هتل از سوی زائران الزامی است. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: برابر این دستورالعمل ضرورت دارد که گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند در واحد‌های اقامتی مجاز اقامت داشته باشند. در این جلسه نقطه نظرات مدیران و دست‌اندرکاران بخش خصوصی گرفته شد تا در جلسه با مدیران و دست‌اندرکاران بخش دولتی در کشور عراق مطرح و موارد مورد نیاز اعلام شود.

بیدخوری با اشاره به جلسه هم‌اندیشی بیان کرد: در این جلسه دغدغه‌ها و راهکار‌های بخش دولتی و خصوصی به منظور استفاده بهینه از ظرفیتی که این دستورالعمل در اختیار ما قرار داده مطرح شد و ایجاد محدودیت و جلوگیری از فعالیت واسطه‌ها و افراد غیرمجاز در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت.

او تصریح کرد: واکسیناسیون پرسنل شاغل در تاسیسات گردشگری استان، برنامه‌هایی برای نظارت بر واحد‌های اقامتی و برنامه‌هایی برای نظارت بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ویژه کرونا در استان انجام شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری استان را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد: با توجه به اینکه از ابتدای آبان ماه ویزای گردشگری برای کشور‌های خارجی در نظر گرفته شده، ضرورت دارد که ما هم با توجه به این که بیشترین زائران خارجی ورودی به مشهد را اتباع کشور عراق تشکیل می‌دهند هماهنگی‌هایی را برای میزبانی از زائران و گردشگران خارجی انجام دهیم که خوشبختانه هماهنگی مقدماتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8180


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها