دیپلماسی❜ سیاسی/ در دیدار با شهردار مشهد مطرح شد؛ اعلام آمادگی سفیر ایران در قرقیزستان برای همکاری های مشترک این کشور با شهرداری مشهد + گزارش تصویری

  • بازدید: ۴۴۶
سیاسی/ در دیدار با شهردار مشهد مطرح شد؛ اعلام آمادگی سفیر ایران در قرقیزستان برای همکاری های مشترک این کشور با شهرداری مشهد + گزارش تصویری

سفیر ایران در قرقیزستان گفت: آماده برقراری ارتباطات و زمینه همکاریهای مشترک میان شهرداری مشهد و قرقیزستان هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سعید خرازی در دیدار با سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد الرضا با اشاره به توانمندی های شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری، افزود: شهرهای قرقیزستان در این حوزه به ویژه بحث نظافت و رفت و روب نیازمند استفاده از تجربیات خوب شهرداری مشهد هستند که این موضوع و موضوعات دیگر حوزه شهری می تواند ارتباط خوبی میان مشهد و قرقیزستان برقرار کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط قرقیزستان با سایر کشوهای مجاورش تفاوت هایی دارد و فضای سیاسی در این کشور بازتر است و خوشبختانه نگاه مسئولان این کشور به ایران نیز خوب است و تمایل دارند با ما کارکنند.

سفیر ایران در قرقیزستان تصریح کرد: یکی از دلایلی که قرقیزستان تمایل به همکاری با ایران دارد این است که نخست وزیر این کشور در سفر به کشورمان از ظرفیت های ما آگاه است .

خرازی با بیان اینکه قرقیزستان به دنبال استفاده از ظرفیت بندرعباس جهت وارد و یا صادر کردن کالا است، اظهارکرد: برای تحقق این کار یکی از وزرای قرقیزستان به بندرعباس سفرخواهد کرد.

وی ادامه داد: طی ملاقاتی که وزیر خارجه قرقیزستان با وزیرخارجه کشورمان داشته و همچنین ملاقاتی که سفیر این کشور برای تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان داشت اعلام کرد که با توجه به اینکه سال آینده وارد سی امین سالگرد ارتباط شان با ایران خواهند شد خواستار انجام سفرهای مسئولانی از کشورشان به ایران و بالعکس و همچنین برگزاری مراسماتی هستند.

سفیر ایران در قرقیزستان گفت: یکی از بندهایی که در سند همکاری دو جانبه آورده شده همکاری دو جانبه شهرها و استان های ایران و قرقیزستان است که در این راستا مشهد و استان اوش قرقیزستان به عنوان خواهر خوانده درآمده اند.

خرازی افزود: این موضوع به توسعه همکاری های مشترک مشهد و اوش و سایر شهرهای قرقیزستان کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شهر و استان اوش قرقیزستان در جنوب این کشور قراردارد و مردم آن متدین تر ، سنتی تر و علاقمند به ایران هستند.

سفیر ایران در قرقیزستان ادامه داد: اخیرا یک مجموعه ورزشی از سوی ایران در شهر اوش ساخته شده است که می توان از آن برای برگزاری مسابقات ورزشی دو جانبه مشهد و اوش قرقیزستان استفاده کرد.

خرازی افزود: همچنین شهرهای قرقیزستان حتی بیشکک پایتخت این کشور نیز در زمینه هایی مانند خدمات شهری ، بازیافت پسماند، آسفالت معابر و رفت وروب شهرهایشان به تجربیات شهرداری مشهد نیاز دارند که می توان باب همکاری ها را در این حوزه باز کرد.

وی گفت: با توجه به این موضوع سفارت ایران در قرقیزستان آمادگی خود را برای برقراری ارتباطات بیشتر و همکاریهای مشترک میان قرقیزستان و مشهد اعلام می کند .

>>> مشاهده ی گزارش تصویری ...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8186


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها