دیپلماسی❜ شهری/ مجوز میزبانی مشهد برای اجلاس شهرداران کلانشهرهای پیمان شانگهای صادر شد

  • بازدید: ۴۰۱
شهری/ مجوز میزبانی مشهد برای اجلاس شهرداران کلانشهرهای پیمان شانگهای صادر شد

برپایی اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای در مشهد با مجوز صادره برای شهرداری این کلانشهر وارد روند برنامه‌ریزی اجرایی شد. مجور برنامه‌ریزی عملیاتی لازم از سوی شهرداری مشهد برای اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای در مشهد روز دوشنبه در قالب لایحه‌ای در یازدهمین نشست شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. بر این اساس شهرداری مشهد مکلف شد با هماهنگی نهادهای مرتبط و مسوول نسبت به برنامه‌ریزی برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای در شهر مشهد حداکثر ظرف مدت ۹ ماه اقدامات لازم را به عمل آورد. 

همچنین شهرداری مشهد از سوی شورای شهر موظف شد آثار مالی اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای در این شهر را در بودجه سنواتی خود لحاظ نموده و ظرف مدت دو ماه ساز و کار برنامه‌های این همایش بین‌المللی را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، نحوه تامین هزینه و حامیان مالی تدوین و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه نماید.

سازمان همکاریهای شانگهای (‎Shanghai Cooperation Organization) یک نهاد بین‌المللی همکاریهای چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با عضویت ۹ کشور چین، روسیه، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و همچنین سه کشور افغانستان، بلاروس و مغولستان به عنوان "اعضای ناظر" سال ۱۹۹۶ میلادی با هدف برقراری موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در شرق قاره آسیا پایه‌گذاری و تاسیس شد. 

جمهوری اسلامی ایران ۲۶ شهریور ماه امسال در چارچوب بیست ‌و ‌یکمین اجلاس سران سازمان همکاریهای شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، بطور رسمی به عضویت کامل این نهاد مهم بین‌المللی درآمد.

ایرنا

یازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد؛ اجلاس شهرداران کلانشهرهای عضو پیمان شانگهای برگزار می‌شود

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8155


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها