دیپلماسی❜ اقتصادی/ مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری: خراسان رضوی درصدد توسعه همکاری اقتصادی با قرقیزستان است

  • بازدید: ۴۳۷
اقتصادی/ مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری: خراسان رضوی درصدد توسعه همکاری اقتصادی با قرقیزستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان در برنامه‌ریزی منسجمی درصدد توسعه همکاری‌های خود با کشور قرقیزستان است و به‌ زودی روابط دوسویه این استان با کشور مزبور در حوزه اقتصادی رونق می‌گیرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مرتضی اشرفی در نشست اعضای کمیته روابط خارجی خراسان رضوی در محل استانداری اظهار کرد: سهم خراسان رضوی از مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشور قرقیزستان بیش از ۷۰ درصد است اما ارزش مبادلات سطح پایینی دارد که باید با برنامه ریزی دقیق و رفع موانع و مشکلات موجود، به سطح قابل قبولی برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: برای توسعه همکاریها و افزایش ارزش تبادلات تجاری با کشور قرقیزستان، خراسان رضوی تقویت روابط در حوزه توریسم درمانی، توسعه پروازهای مستقیم به بیشکک (پایتخت قرقیزستان)، مبادله هیاتهای تجاری بین دو کشور، فعال شدن مرکز تجاری ایرانیان در بیشکک و برگزاری همایش های مستمر فرصت های سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا به زودی نمایشگاه اختصاصی کالا و محصولات تولیدی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان خراسان رضوی در بیشکک برپا خواهد شد.

اشرفی خاطرنشان کرد: کشور قرقیزستان ششمین مقصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی است و ارزش صادرات استان به این کشور در نیمه نخست امسال بیش از ۲۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8158


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها