دیپلماسی❜ فرهنگی / استقبال از کتاب «المعجم» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف؛ حضور آستان قدس رضوی با بیش از ۶۰۰۰ جلد کتاب

  • بازدید: ۴۸۱
فرهنگی / استقبال از کتاب «المعجم» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف؛ حضور آستان قدس رضوی با بیش از ۶۰۰۰ جلد کتاب

یکی از آثار عرضه شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف اثر ارزشمند «المعجم فی فقه لغه القرآن و سرالبلاغه» است که با استقبال بالای مخاطبان مواجه شده است. سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیش از ۶۰۰۰ جلد کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف اشرف حضور یافته و به عرضه محصولات خود می‌پردازد و کتاب «المعجم فی فقه لغه القرآن و سرالبلاغه» اثری از بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی یکی از آثار پر بازدیدی است که در این نمایشگاه با استقبال بالای مخاطبان مواجه شده است.

«المعجم فی فقه لغه القرآن و سرالبلاغه»، جدیدترین و جامع‌ترین کتاب در زمینه‌ شرح لغات قرآن کریم است؛ مؤلف در این کتاب، لغات قرآن را به ترتیب حروف الفبا چینش کرده و شرح هر لغت را در چهار بخش ارائه داده است؛ ابتدا توضیحی کوتاه پیرامون ساختار لغت و تعداد کاربرد آن در سوره‌های مختلف قرآن گزارش شده، سپس معنای واژه در منابع لغوی )به ترتیب تاریخ تألیف( ارزیابی شده است.

همچنین نظرات مفسران گوناگون از صدر اسلام تا زمان معاصر درباره‌ آن واژه آمده و سپس از وجه ادبی به تحلیل واژه و ریشه‌شناسی آن و تبیین معنای حقیقی و مجازی آن پرداخته شده و در بخش آخر که مهم‌ترین بخش است، کاربردهای قرآنی آن واژه بر اساس تدبر و تحلیل اطلاعات توسط نویسنده به خواننده ارائه شده است.

از دیگر آثار عرضه شده بیناد پژئوهش‌های آستان قدس رضوی در این نمایشگاه که مورد استقبال بالای مخاطبان قرار گرفته می‌توان به آثاری همچون «سیره سید الانبیاء و المرسلین محمد(ص)»، «الشیعه فی ایران دراسة التاریخیة»، «آثار سید مرتضی»، «الرسائل القرآنیه و الحدیثیه» اشاره کرد.

این نمایشگاه با 4 هزار متر مربع و با حضور 281 ناشر از کشورهای آلمان، اردن، لبنان، مصر، عراق، ایران، سوریه و عمارات متحده در نجف اشرف در حال برگزاری است.

آستان نیوز

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8161


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها