دیپلماسی❜ دینی/ برگزاری محفل بانوان قرآنی با حضور میهمانانی از جامعه المصطفی مشهد (ص) و قاریان افغانستانی و پاکستانی + گزارش تصویری

  • بازدید: ۴۲۱
دینی/ برگزاری محفل بانوان قرآنی با حضور میهمانانی از جامعه المصطفی مشهد (ص) و قاریان افغانستانی و پاکستانی + گزارش تصویری

به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت اجرا شد؛ محفل قرآنی «ابرار» به همت دبیرستان متوسطه واحد شش امام رضا(ع) همزمان با هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) با حضور چند تن از قاریان برجسته بین‌المللی برگزار شد. به گزارش آستان نیوز، به مناسبت فرا رسیدن اعیاد ولادت خاتم النبیین(ص) و صادق آل محمد(ص)، متوسطه دخترانه واحد شش امام رضا(ع) طرحی را با عنوان «در مسیر بشارت» با گنجاندن ویژه برنامه‌های مختلف به اجرا گذاشته است.

این برنامه مناسبتی در مدت یک هفته با هدف معرفت افزایی و آشنایی دانش‌آموزان با سیره نبوی و کتاب آسمانی قرآن کریم در دو صورت پویش‎های مجازی و جشن‌های حضوری در حال برگزاری است. از جمله برنامه‌های واحد 6 امام رضا(ع) در هفته وحدت، محفل قرآنی «ابرار» با دعوت سه تن از بانوان قاری و حافظ بین المللی بود. مهمانان از دانشجویان دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی(ص) و اهل افغانستان و پاکستان بودند که آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در ادامه این جشن، مولودی خوانی توسط مادر یکی از دانش‌آموزان انجام شد و نیز گروه تواشیح‌خوانی مدرسه به اجرا برنامه پرداختند. همچنین، دختران شرکت‎کننده در این مراسم، به شکرانه دو مولود مبارک آغاز ماه ربیع، سوره مبارکه محمد(ص) را به نیت تبرک و تیمن به صورت جمعی قرائت کردند و ثواب آن را به این حضرات هدیه دادند. برگزاری مسابقه‎ای‌ از محتوای سوره‌های قرآنی و تقدیم هدایای متبرک فرهنگی پایان‌بخش این مراسم بود.

این مراسم در فضای کاملاً بهداشتی نمازخانه مدرسه، با حضور محدود 50 نفر از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها و رعایت فاصله اجتماعی همه حضار و مهمانان از یکدیگر برگزار شد.

گفتنی است، در جریان یکی دیگر از برنامه‎های به اجرا درآمده با عنوان «آغازگر اسلام، احیاگر شیعه» که در بستر فضای مجازی برگزار شد، محتوای کتاب «انسان 250 ساله» جریان شناسی نهضت و تفکر اسلامی در قالب بیان احادیث و ماجراهای شنیدنی، برای دانش‌آموزان تشریح شد. همچنین، در پویشی مجازی به نام «به وقت قاصدک» نیز دانش آموزان اشعار مرتبط با ایام عید را از شاعران نامی کشورمان در قالب یک ویدئو دکلمه می‌کنند و در فضای دانش آموزی به اشتراک می‌گذارند.

دبیرستان متوسطه امام رضا ع دخترانه

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8142


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها