دیپلماسی❜ اقتصادی/ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی خبر داد

  • بازدید: ۴۹۰
اقتصادی/ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی خبر داد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: شمار طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در این استان، طی نیمه نخست امسال بیش از کل طرح‌های سرمایه‌گذاری پارسال آن است. حسین امیررحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال ۵۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با ارزش ۳۹ میلیون دلار در این استان تصویب و مجوز اجرا دریافت کرده است.

وی ادامه داد: هفت طرح سرمایه‌گذاری به ارزش هشت میلیون دلار نیز در مراحل پایانی تصویب قرار دارد.

امیررحیمی افزود: کل طرح‌های سرمایه گذاری مصوب استان در سال گذشته ۵۴ فقره بوده است و حال آنکه طی نیمه نخست امسال به اندازه کل سال گذشته طرحهای سرمایه گذاری خارجی در استان تصویب و اجرایی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: طبق هدف گذاری انجام شده تا پایان سال جاری ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان تصویب و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از موفقیت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی به شرایط ویژه هر منطقه و نیز شناسایی به موقع و جذب سرمایه‌ها بستگی دارد، ادامه داد: بر این اساس شرایط در جذب سرمایه‌ها خیلی تاثیرگذار است و باید نسبت به برنامه‌ریزی و جذب آن به موقع اقدام کرد.

امیررحیمی، سرمایه‌گذاری خارجی را یکی از راههایی دانست که موجب ورود سرمایه خالص به کشور می‌شود و ادامه داد: برای جذب سرمایه گذاری خارجی ۲ مولفه بسیار مهم است که در درجه نخست فراهم کردن شرایطی نظیر امنیت سرمایه، بازدهی، خدمات برای ورود سرمایه و حتی برخورد ساکنان منطقه با سرمایه گذاران است و مولفه دوم وضعیت ثبات و شرایط اقتصادی کشور مبدا سرمایه است، به این معنا که سرمایه‌گذاران با توجه به شرایط زندگی خود و خانواده هایشان، درصدد انتقال سرمایه خود به کشورهای همجوار برمی آیند.

وی با بیان اینکه ثبت شرکت به نام سرمایه‌گذاران خارجی در این استان هم اکنون به کمتر از سه روز کاهش یافته است، گفت: در سالهای پیش به طور متوسط ۷۲ روز برای ثبت شرکت، اخذ کد مالیاتی و کد تامین اجتماعی زمان نیاز بود اما با افتتاح پنجره واحد فیزیکی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و با کمک نهادهای ذیربط،  این زمان به سه روز کاهش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: به این ترتیب با ثبت شرکت در این مدت در خراسان رضوی، رکورد کشوری این فرایند به نام این استان ثبت شده است.

امیررحیمی با اشاره به معرفی ۱۱۰ طرح دارای اولویت سرمایه‌گذاری خارجی در استان ادامه داد: خراسان رضوی تنها استانی است که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آن با حضور نمایندگان ۱۲ دستگاه مرتبط، به صورت فعال و مستقیم مشغول فعالیت و خدمت رسانی به سرمایه‌گذاران خارجی است و در این زمینه الگویی برای سایر استانها شده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8105


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها