دیپلماسی❜ دینی / عزاداری جمعی از بانوان جهان اسلام به مناسبت اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی + گزارش تصویری

  • بازدید: ۴۴۶
دینی / عزاداری جمعی از بانوان جهان اسلام به مناسبت اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی + گزارش تصویری

به همت مدیریت زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی ویژه‌ برنامه اربعین حسینی با حضور جمعی از بانوان جهان اسلام با رعایت موازین بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد. به گزارش آستان نیوز، در این ویژه‌برنامه که به همت مدیریت امور زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی و با مشارکت جامعه المصطفی العالمیه در خیمه زینبیه صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد، محدثه رضایی؛ کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی به تبیین موضوع «مدیریت حکیمانه حضرت زینب(س) در مواجهه با واقعه عاشورا» پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا فضا را به گونه‌ای مدیریت کرد که همه مردم به حقانیت و مظلومیت خاندان پیامبر(ص) پی بردند.

وی تصریح کرد: یکی از ابزارهای مهم و کارآمد حضرت زینب(س) در مقابله با دشمن استفاده از ابزار اشک و گریه بود آن هم نه گریه از روی ضعف بلکه گریه‌ای مقتدرانه و حساب شده که پایه‌های کاخ یزید را به لرزه درآورد.

این کارشناس دینی افزود: حضرت زینب(س) در طول دوران اسارت با خطبه‌های آتشین خود دشمنان سیدالشهدا(ع) را رسوا کرد و همین امر موجب شد که آنها از این اقدام خود اظهار پشیمانی و ندامت کنند.

وی ادامه داد: بانوان جهان اسلام امروز هم برای غلبه بر دشمنان اسلام باید با تأسی به حضرت زینب(س) در درجه اول شناخت خود را نسبت به اسلام و مبانی دین مبین اسلام ارتقاء دهند تا بتوانند به خوبی از حقانیت این دین دفاع کنند.

این کارشناس قرآنی بیان کرد: مبارزه قاطع حضرت زینب(س) با دشمن متاثر از معرفت و شناخت بالای آن حضرت نسبت به دین و مسائل دینی بود. ایشان در سخنرانی‌های خود بارها به آیات نورانی قرآن استناد می‌کردند.

وی اضافه کرد: یک بانوی عاشورایی که می‌خواهد حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهد باید به این نکته توجه داشته باشد که همه مکان‌ها کربلا و همه ساعت‌ها و روزهای زندگی ما عاشورا است و ما باید در همه حال مراقب مکر و کید دشمن باشیم.

در این مراسم که جمعی بانوان جهان اسلام از کشورهای افغانستان، پاکستان، نیجریه و بورکینافاسو حضور داشتند، مسیر جامعه المصطفی تا حرم مطهر رضوی را پیاده‌ پیمودند و در بدو ورود به این بارگاه منور مورد استقبال خادمان حرم مطهر رضوی قرار گرفتند.

>>> مشاهده گزارش تصویری ....


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8094


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها