دیپلماسی❜ شهری/ مطالبات فرهیخت (پس چی شد؟) چرا وعده انتشار ستون ثابت «دیپلمات شهر» هر چهارشنبه در روزنامه شهرآرا از یک سال پیش محقق نشده؟

  • بازدید: ۹۳۳
شهری/ مطالبات فرهیخت (پس چی شد؟) چرا وعده انتشار ستون ثابت «دیپلمات شهر» هر چهارشنبه در روزنامه شهرآرا از یک سال پیش محقق نشده؟

یاسر پولایی رئیس اداره ارتباطات بین‌الملل شهرداری مشهد یک سال و اندی پیش در وبگاه خبری رسمی شهرداری مشهد، خبر از انتشار ستونی ثابت در روزنامه شهرآرا با عنوان دیپلمات شهر خبر داد. وعده ای که در ابتدا باعث خرسندی فعالان توسعه روابط خارجی و دغدغه داران تعالی دیپلماسی همه جانبه جهان شهر مشهد می داد، اما متأسفانه فقط یکی دو بار محقق شد و هیچ گاه ادامه نیافت! از آن تاریخ به بعد یعنی پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ تاکنون می بایست ۵۲ بار برابر با ۵۲ چهارشنبه تکرار شود، اما متأسفانه چنین نشد! این هم از بخت بد «دیپلماسی شهری» که برای اولین بار و آخرین بار، چنین وعده خوبی داده شد، اما متأسفانه پا نگرفت! 

در این خبر در باره هدف از انتشار این ستون آمده بود: این ستون با هدف توسعه فرهنگ شهروندی در حوزه دیپلماسی شهری صورت خواهد گرفت. وی انتشار این مجموعه مطالب را در راستای آموزش‌ و ارتقاء فرهنگ شهروندی در حوزه دیپلماسی شهری و تبیین فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات بین‌الملل شهر مشهد معرفی کرد که به قلم اساتید و کارشناسان این حوزه نگارش می‌شود.

پولایی با اشاره به موقعیت خاص شهر مشهد در منطقه اظهار کرد: وجود مضجع شریف حضرت رضا (ع) و موقعیت ژئوپلتیک منطقه‌ای همچنین جایگاه فرهنگی و تاریخی شهر مشهد، این خطه را در موقعیتی ویژه در تعاملات بین‌المللی قرار داده است. وی هدف از انتشار «دیپلمات شهر» در روزنامه شهرآرا را ارتقا سطح مطالبات شهروندی، انتقال تجربیات موفق، به‌روزرسانی دیدگاه‌ها مدیران شهری در حوزه دیپلماسی شهری و طرح دغدغه‌های زائرین، گردشگران و اتباع خارجی همچنین همگرایی اتباع و دانشجویان خارجی فعال در شهر عنوان کرد و آن را به عنوان بستری برای ارائه گزارش عملکرد و توانایی‌های شهر مشهد در حوزه بین‌المللی قلمداد نمود.

گفتنی است دیپلمات شهر با همکاری اداره ارتباطات بین‌الملل شهرداری مشهد، چهارشنبه هر هفته در روزنامه شهرآرا منتشر می‌شود. 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8076


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها