دیپلماسی❜ سلامت/ با همکاری یونسکو، مرکز بین المللی علوم پزشکی و تغذیه انسانی در مشهد تاسیس می شود

  • بازدید: ۶۲۷
سلامت/ با همکاری یونسکو، مرکز بین المللی علوم پزشکی و تغذیه انسانی در مشهد تاسیس می شود

موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان یونسکو به منظور تأسیس مرکز بین المللی علوم پزشکی و تغذیه انسانی به امضا رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر افزود: این موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) به امضا رسید. وی اظهار داشت: گسترش تحقیق، آموزش و تعلیم، گسترش خدمات مشاوره ای با کیفیت عالی، ارتقاء برنامه های پژوهشی مشارکتی در زمینه های تغذیه انسانی و توسعه همکاری با نهادهای مربوط سازمان ملل و سازمان های منطقه ای/ بین المللی از جمله اهداف راه اندازی و تاسیس این مرکز است.

تفقدی گسترش و توسعه برنامه های دکتری تخصصی در سطح آموزش جهانی را از جمله وظایف این مرکز برشمرد و افزود: مرکز برنامه آموزش چند رشته ای در زمینه آزمایشگاه ها، تغذیه بالینی و سلامت عمومی ارائه خواهد کرد و راه های جدیدی را برای بکارگیری آن دانش به منظور بهبود سلامت مردمانی مشخص ارتقاء خواهد بخشید و در سراسر جهان با موسسات و جوامعی مختلف کار خواهد کرد تا به این اهداف خود برسد.

وی خاطر نشان کرد: مرکز علوم پایه یونسکو در حوزه سلامت و تغذیه در مشهد نخستین مرکزی است که در حوزه وزارت بهداشت تاسیس شده و قابلیت های بسیار در حوزه سلامت و تغذیه در سطح ملی، منطقه ای و جهانی خواهد داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هدایت مرکز و نظارت بر آن توسط هیات حکامی صورت خواهد گرفت که هر سه سال یکبار تجدید خواهند شد و مرکب از وزیر بهداشت، نماینده کشورهای عضو، نماینده مدیرکل یونسکو، نماینده کمیسیون ملّی یونسکو ایران، سه متخصص برجسته در زمینه علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی، استاندار خراسان رضوی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سازمان های بین المللی، دانشگاهی و یا مراکز تحقیقاتی مورد قبول هر دو طرف است.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8044


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها