دیپلماسی❜ دانشگاهی / حضور رئیس مرکز آموزش زبان عربی به غیر عرب زبانان دانشگاه کویت در دانشگاه فردوسی مشهد

  • بازدید: ۴۸۰
دانشگاهی / حضور رئیس مرکز آموزش زبان عربی به غیر عرب زبانان دانشگاه کویت در دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر خالد الفضلی رئیس مرکز آموزش زبان عربی به غیر عرب زبانان دانشگاه کویت روز دوشنبه 28 تیرماه 1400 با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دکتر قبول به اهمیت دیپلماسی علمی با کشورهای حاشیه خلیج فارس برای دانشگاه فردوسی مشهد تأکید کرد و آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای همکاری با مرکز آموزش زبان عربی به غیر عرب زبانان کویت را در محورهای زیر مطرح کرد.

- فرصت مطالعاتی استادان و دانشجویان دکتری رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه کویت

- بهره‌گیری از ظرفیت استادان مشترک گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کویت برای تدریس مشترک و راهنمای پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها

- همکاری دانشگاه کویت در پنجمین همایش بین المللی ادبیات تطبیقی فارسی و عربی

- همکاری دانشگاه کویت با دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری سمینارهای مشترک در حوزه زبان و ادبیات عربی

همچنین دکتر قبول آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای تأسیس کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کویت، اعزام استاد و پذیرش دانشجویان کویتی برای دوره‌های مجازی و حضوری زبان فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد مطرح کرد.

دکتر خالدالفضلی با اشاره به رشد و توسعه علم در دانشگاه‌های ایران طی دهه اخیر، دانشگاه‌های کشور ایران را ممتاز در سطح منطقه و بین‌الملل معرفی کرد و با استقبال از پیشنهادهای دکتر قبول آمادگی مرکز آموزش زبان عربی به غیر عرب زبانان کویت را برای همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد هم از لحاظ دانشگاهی و هم به روزرسانی و توسعه برنامه درسی زبان عربی در مدارس ایران را مطرح کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که هرچه‌ سریعتر این پیشنهاد در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان دو دانشگاه آماده و به امضا برسد.

یادآور می شود که دانشگاه کویت دانشگاه مادر در کشور کویت به شمار می آید و دارای 41200 دانشجو و 1600عضو هیات علمی است و  بر اساس رتبه بندی تایمز در سال 2021 دارای رتبه +1001 جهانی است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8035


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها