دیپلماسی❜ دانشگاهی/ امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه پوسان کره جنوبی + تصاویر

  • بازدید: ۴۴۷
دانشگاهی/ امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه پوسان کره جنوبی + تصاویر

با پیگیری های انجام شده توسط دکتر جواد ابوالفضلی اصفهانی عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد و عضو وابسته دانشگاه پوسان، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه پوسان و دانشگاه های فردوسی مشهد، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به امضا رسید. در این جلسه رئیس دانشگاه پوسان ابراز نمود که این همکاریها می تواند به نفع دانشگاهها و دانشجویان باشد . دکتر جواد ابوالفضلی اصفهانی ابراز داشت که همکاری پژوهشی دو دانشگاه میتواند نتایج بیشتری را برای پژوهشگران به همراه داشته باشد و سبب نزدیکی دو ملت گردد. ایشان ابراز امیدواری کرد که تلاش شود تا این تفاهم نامه هر چه بیشتر شکل اجرایی بگیرد.

دکتر مهدی نیلی احمد ابادی نیز از دانشگاه صنعتی اصفهان حضور داشتند. ضمن ابراز خرسندی از تفاهم نامه بر اهمیت آن برای دانشگاه ودانشجویان تاکید نمودند.

دانشگاه ملی پوسان, اولین دانشگاه ملی کره در مه ۱۹۴۶ تاسیس شد. در نمایشی از روحیه منطقه ای ، ساکنان و مشاغل با هم مجموعاً مبلغ ۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار کرون ، که بسیار بالاتر از هدف اصلی بود ، اهدا کردند. این پول برای تأمین بودجه تأسیس اولین دانشگاه ملی کره هزینه شد ، در حالی که از کمک های اضافی برای تهیه تعداد زیادی کتاب برای کتابخانه جدید دانشگاه استفاده شد. این دانشگاه در ابتدا فقط با دو دانشکده ، دانشکده علوم انسانی و دانشکده شیلات آغاز به کار کرد. دانشگاه ضمن هدایت مسیری به سوی صنعتی سازی و دموکراتیزه کردن ، به عنوان یک دانشگاه مرکز منطقه ای ، فعالانه در سفر بزرگ تاریخ مدرن کره ، ماموریت خود را انجام داده است. از آن زمان ، این دانشگاه به یک مو سسه بزرگ تحقیقاتی تبدیل شده است که تمام رشته های اصلی دانشگاه را پوشش می دهد. امروز ، این دانشگاه از شهرت خود به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کره برخوردار است. دانشگاه بوسان در مجاورت اقیانوس و صنایع این کشور قرار دارد که عمده ماموریت ان کارهای صنعتی می باشد.

از مارس ۲۰۲۰ فارغ التحصیلان PNU بالغ بر ۱۸۰،۶۶۰ دارندگان مدرک لیسانس ، ۵۴۲۱۸ دارنده مدرک کارشناسی ارشد و ۹۱۵۵ دانش آموخته دکترا هستند ، بسیاری از آنها نقش اصلی را به عنوان رهبران جامعه ، ملی و جهانی بازی می کنند

1400-3330 2


1400-3330 3

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8070


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها