دیپلماسی❜ اقتصادی / برپایی نشست چهار روزه تجار ایران و افغانستان در حوزه تجهیزات پزشکی، سلامت و دارو در تهران و مشهد

  • بازدید: ۴۳۷
اقتصادی / برپایی نشست چهار روزه تجار ایران و افغانستان در حوزه تجهیزات پزشکی، سلامت و دارو در تهران و مشهد

مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری ایران نشست چهار روزه تجار ایران و افغانستان در حوزه تجهیزات پزشکی، سلامت و دارو را در تهران و مشهد پربار توصیف کرد و گفت که در این نشست تسهیل روابط تجاری بین شرکتهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی دو کشور فراهم شد. سعید دهقانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۷۰ درصد از مذاکرات بین شرکتهای ایرانی و تجار افغانستانی در این زمینه به انعقاد قرارداد منتهی می شود. وی افزود: این نشست از ۱۲ تا ۱۵ تیر ماه با حضور ۵۱ نفر از تجار، متخصصان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی افغانستان و ۱۲۰ شرکت تولیدکننده و صادرکننده ایران طی سه روز در تهران و یک روز در مشهد برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری ایران ادامه داد: این نشست با حمایت مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات و اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان برگزار گردید.

وی گفت: نشست تخصصی با رییس صادرات اداره کل تجهیزات پزشکی کشور، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران، بازدید از پارک علم و فناوری پردیس و مذاکره مستقیم و بی واسطه با شرکتهای مشارکت کننده، بخش قابل توجه برنامه کاری هیات افغانستانی در تهران بود. 

دهقانی افزود: بررسی چالش ها و موانع سر راه تجارت ۲ کشور در این حوزه از مواردی بود که طی این سفر به آن پرداخته شد و راهکارهایی در خصوص رفع آنها مطرح گردید تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از موانع مطرح شده در این نشست، عدم تطابق بخشنامه با اجرای آن در زمینه ممنوعیت ها بود بطوریکه براساس قانون صادرات ۱۲ قلم کالا از ایران به افغانستان ممنوع است در حالی که در عمل از صدور ۴۰ تا ۵۰ قلم کالا به افغانستان جلوگیری می شود.

نشست تجار ایرانی و افغانستانی در مشهد برگزار شد

مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری ایران گفت: مانع دیگری که در این مذاکرات مطرح شد، زمان زیاد قرنطینه اقلام پزشکی و بهداشتی صادراتی از ایران در گمرک دوغارون بود که تجار درخواست به حداقل رساندن این مدت را داشتند، همچنین در این رویداد موانع موجود برای یکی از محموله های صادراتی تجهیزات پزشکی که قرار بود از ایران به افغانستان ارسال شود و در گمرک معطل مانده بود، برطرف شد.

وی افزود: علاوه بر آن نشست تخصصی با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، مذاکره با شرکتهای تولیدکننده این استان و بازدید از سه واحد تولیدی نیز برنامه کاری این هیات در مشهد بود.

دهقانی ادامه داد: این نشست یکی از بزرگترین و اثربخش‌ترین نشستهای تجاری دو جانبه بین ایران و افغانستان بود که با رضایتمندی شرکت کنندگان همراه گردید و طی آن زمینه تسهیل روابط تجاری بین شرکتهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایران با تجار افغانستانی فراهم شد.

نشست تجار ایرانی و افغانستانی در مشهد برگزار شد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8003


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها