دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۲۱ تیر تا ۹ مرداد ۱۴۰۰، برگزاری دوره آکادمیک مطالعات شیعه شناسی به زبان انگلیسی با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد به صورت مجازی

  • بازدید: ۴۸۵
دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۲۱ تیر تا ۹ مرداد ۱۴۰۰، برگزاری دوره آکادمیک مطالعات شیعه شناسی به زبان انگلیسی با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد به صورت مجازی

به همت دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، دانشگاه فردوسی مشهد و موسسه حکمت، دوره فشرده آکادمیک مطالعات شیعه شناسی به زبان انگلیسی برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ  این دوره ها از ۱۲ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۱ میلادی (۲۱ تیر تا ۹ مرداد ۱۴۰۰) با ارائه سخنرانی اساتید و اندیشمندان برجسته بین المللی به صورت مجازی و با موضوعات مختلف مطالعات شیعی به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به این نشانی مراجعه کنند.

Hikmat International Institute in association with Ahl-ul-Bait University and Ferdowsi University of Mashhad

خبر تکمیلی - 15 نیرماه 1400:

خبر تکمیلی در این زمینه حاکی است:

مدرسه تابستانی شیعه شناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود

مدرسه تابستانی شیعه شناسی به همت دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و موسسه حکمت به صورت آنلاین برگزار می شود.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: از برگزاری مدرسه تابستانی آنلاین شیعه شناسی خبر داد و اظهار کرد: مدرسه تابستانی شیعه شناسی به همت دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و مؤسسه حکمت دوشنبه ۲۱ تیرماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) درباره اسلام شیعی عنوان کرد: اسلام شیعی به عنوان دومین گروه بزرگ در جهان اسلام و به عنوان بزرگترین جامعه مذهبی در چندین کشور از جمله ایران، عراق، بحرین و لبنان بیش از هر زمان در طول تاریخ مورد توجه علمای دین و تحقیقات قرار گرفته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۹۷۹ و نتایج عظیم ژئوپلیتیکی ملی و بین‌المللی آن عاملی مهم بود که باعث شد بسیاری از مردم به اهمیت درک عمیق‌تری از زیربناهای مذهبی به طور خاص در خاورمیانه و به طور کلی در جهان پی ببرند. همچنین، اسلام شیعی امروزه به عنوان یک جامعه متمایز و پر جنب و جوش از مسلمانان شناخته می‌شود که دارای ظرفیت قابل توجهی برای بازآفرینی و سازگاری، مبتنی بر تفسیر کلامی منحصر به فرد از اسلام است.

صالحی بیان کرد: دانشگاه بین‌المللی اهل بیت تهران، مؤسسه بین‌المللی حکمت و دانشگاه فردوسی مشهد با هدف آشنایی اساتید و دانشجویان خارجی با مذهب تشیع با رویکرد آکادمیک این دوره را طرح‌ریزی و اجرا خواهند کرد.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) ادامه داد: در این دوره اساتید و دانشجویان خارجی از ۱۴ کشور جهان از جمله آمریکا، اندونزی، آلمان، استرالیا، ترکیه، پاکستان، هند، کانادا، انگلستان، غنا و … ثبت نام کرده‌اند.

یادآور می‌شود کلیه علاقمندان ایرانی می‌توانند با مراجعه به وب سایت https://hikmat-ins.ir اقدام به ثبت نام کرده و از مزایای این دوره بهره مند شوند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7974


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها