دیپلماسی❜ شهری/حضور شهرداری مشهد در وبینار اجلاس جهانی شهرها به همت اداره ارتباطات بین الملل

  • بازدید: ۳۶۸
شهری/حضور شهرداری مشهد در وبینار اجلاس جهانی شهرها به همت اداره ارتباطات بین الملل

با پیگیری اداره ارتباطات بین الملل شهرداری مشهد برگزار شد؛ حضور شهرداری مشهد در اجلاس جهانی شهرها... اجلاس جهانی شهرها از سال 2008 با حضور بیش از 250 شهر در جهان آغاز به کار کرده است و هر دو سال با حضور مدیران شهری، بازرگانان، سازمان های بین المللی، اساتید دانشگاه برگزار می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، در سال جاری به دلیل شیوع پاندمی کرونا این رویداد با حضور نمایندگانی از 250 شهر جهان صبح روز دوشنبه 31 خرداد ماه 1400 همزمان با 20 ژوئن 2021 در قالب وبینار ( آنلاین) به صورت رسمی افتتاح شد.

اجلاس جهانی شهرها بستری مناسب را برای مدیران شهری و کارشناسان فراهم می سازد تا هر چه بیشتر به چالش های پیشرو شهرهای پایدار و قابل سکونت بپردازند، این اجلاس زمینه را برای به اشتراک گذاشتن راه حل های تلفیقی و ایجاد فضای مناسب برای مشارکت آماده ساخته بود.

محورهای این اجلاس شامل حوزه مدیریت شهری، حاکمیت، برنامه ریزی، ساخت و تأمین مالی، فناوری، علوم است تا کارشناسان و متخصصان با هدف رسیدگی به چالش شهرهای قابل سکونت و پایدار به حل معضلات شهری بپردازند.

لذا به منظور بهره برداری از فرصت ایجاد شده در قالب فراخوان از کلیه پرسنل و مسئولین شهری برای حضور در این اجلاس آنلاین دعوت به عمل آمد که بیش از 50 نفر از همکاران برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی و ثبت نام کردند. در طی این جلسات در خصوص تأثیر همه گیر جهانی COVID-19 برای مدت طولانی و تلاش دولت های محلی برای کاهش تاثیرات منفی این پاندمی بحث شد.

این که چگونه شهرها می توانند از هویت و نقاط قوت منحصر به فرد خود برای سازگار شدن و حتی مقابله با این بحران بهره ببرند سه دیدگاه اصلی مطرح شد، مفهوم سنتی "شهر" و همه آنچه که شامل آن می شود، باید مورد بازنگری قرار گیرند تا از نقاط قوت آن استفاده شود و فرصت های تغییر را شناسایی کند. آینده سبز و فراگیر در مبارزه با بحران های زیست محیطی حیاتی است در حالی که شهرها باید دائماً از نو ساخته شوند. تاریخ پیروزی های بسیاری از شهرهایی را ثبت کرده است که پس از بحران ها با موفقیت قوی تر شده اند.

امید داریم با حضور در این اجلاس و با استفاده از تجربیات آن، روز به روز شاهد پیشرفت مشهد باشیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7992


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها