دیپلماسی❜ دینی/ برگزاری آیین افتتاح "زیارت نیابتی ملل اسلامی" در حرم مطهر رضوی + گزارش تصویری

  • بازدید: ۴۱۲
دینی/ برگزاری آیین افتتاح "زیارت نیابتی ملل اسلامی" در حرم مطهر رضوی + گزارش تصویری

جامعه المصطفی ص العالمیه نمایندگی خراسان، آیین افتتاحیه طرح زیارت نیابتی ملل اسلامی را با همکاری آستان قدس رضوی در روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان فرهنگی تبلیغی از ملل مختلف و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار کرد. حجت الاسلام والمسلمین عباس یوسف نژاد، مدیر ارتباطات و امور بین الملل المصطفی ص خراسان اظهار داشت: همه ساله قریب به چهار میلیون زائر غیرایرانی از 120 کشور جهان ، جهت تشرف و زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (علیه السلام) به مشهد مقدس سفر می کردند. لکن باتوجه به شرایط کنونی جهان و شیوع ویروس کرونا توفیق زیارت حضوری برای عموم مسلمانان جهان سلب گردیده است.

وی گفت: بر همین اساس آستان قدس رضوی براساس یک سنت ماثور ازسوی ائمه اطهار (علیهم السلام) همانگونه که در حدیث وارد شده: حضرت امام هادی (علیه‌السلام) شخصی را به حائر امام حسین (علیه‌السلام) فرستاد که برای آن حضرت زیارت و دعا کند ، طرح ارزشمند زیارت نیابتی را با هدف تقویت باورهای مذهبی و اتصال دل های همه عاشقان و دلدادگان آن امام همام، برنامه ریزی  نموده است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل المصطفی ص خراسان در خصوص اجرای این طرح توسط نمایندگی های جامعه المصطفی ص اظهار داشت: طبق رایزنی ها و هماهنگی های صورت گرفته در نمایندگی جامعه المصطفی ص ص در خراسان قرار است با مشارکت سایر نمایندگی های جامعه المصطفی ص (ص) و طلاب وفارغ التحصیلان در خارج کشور، این طرح، ویژه ملل اسلامی و عموم علاقمندان این آستان مقدس برگزار گردد.

وی در خصوص تبیین طرح زیارت نیابتی اظهار داشت: این طرح با مشارکت فعال نمایندگی ها و فارغ التحصیلان جامعه المصطفی ص(ص)  انجام می شود و در گام نخست با تبیین، فرهنگ سازی و تبلیغات لازم، زمینه سازی برای آشنایی عموم مخاطبین و مسلمانان با این طرح در کشورها فراهم می گردد .

حجت الاسلام یوسف نژاد در خصوص گام دوم این طرح گفت: در گام دوم تمام عاشقان و دلدادگان به ساحت قدسی امام علی‌بن موسی الرضا(علیه السلام) درخواست زیارت نیابتی خود را از اقصی‌ نقاط جهان، با مراجعه به  درگاه ها و صفحات شبکه های اجتماعی ویژه زیارت نیابتی ثبت می نمایند ودر مرحله سوم، طلاب نمایندگی المصطفی ص در خراسان  وخادمان بارگاه قدسی امام رضا (علیه السلام ) با انجام زیارت و به‌جا آوردن دو رکعت نماز در حرم مطهر رضوی،  زیارت نیابتی را از طرف آنان در جوار بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: با مشارکت نمایندگان محترم المصطفی ص در کشورها و طلاب عزیز در مدارس ، و فارغ التحصیلان ، شخصیت ها و سایر مسلمانان مشتاق شرکت در این طرح، زمینه جهانی شدن آن و آرامش دل های مشتاق اهل بیت علیهم السلام را فراهم گردد .

شایان ذکر است این مراسم همزمان با ایام ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام در روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان فرهنگی تبلیغی از ملل مختلف و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

روابط عمومی جامعه المصطفی ص العالمیه نمایندگی خراسان

>>> مشاهده گزارش تصویری ... 


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7981


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها