دیپلماسی❜ گردشگری/ دکتر امیر سزاوار، فعال گردشگری خارجی و مالک هتل بین المللی قصر طلایی

  • بازدید: ۳۰۱۸
گردشگری/ دکتر امیر سزاوار، فعال گردشگری خارجی و مالک هتل بین المللی قصر طلایی

دکتر امیر سزاوار، مالک و خالق و بنیانگذار هتل قصر طلایی پنج ستاره مشهد است که در نوع خود یکی از ده هتل برتر ایران است و کمتر کسی است که این هتل را نشناسد، امیر سزوار از همان کودکی در کنار پدر خود محمود سزاوار کار هتل داری و هتل سازی را آغاز کرد و می شود گفت یکی از فعالان گردشگری ایران است که از اساس در صنعت گردشگری ریشه دارد و حالا به عنوان فعال گردشگری ، ایشان را می شناسیم، امیر سزاوار متولد سال 1350 است و در آستانه سال 1400 حدود 50 سال سن دارد و تحصیلات خود را با دکترای مدیریت استراتژیک به پایان رسانده است.

اما همه داستان ها به اصالت خانوادگی امیر سزاوار در هتل قصر طلایی می رسد ، آقای حاج محمود سزاوار و پدرانشان، جد خانواده سزاوار ، شیرازی بوده است و به دلیل هنر و تخصص ویژه اش که گچ بری بوده به مشهد دعوت می شود تا گچ بری های حرم امام رضا را انجام دهد و از این رو استاد مراد گچ بر در مشهد مستقر می شود یک خانواده شیرازی ساکن مشهد می شوند و به دلیل اینکه استاد مراد گچ بر در گچ بری خیلی حرفه ای بند می زده، فامیلی این خانواده می شود سزاوار بندی ، چرا که خوب بند را در گچ بری می زده اند و از این رو در مشهد صاحب این فامیلی می شوند.

مرحوم محمود سزاوار که اولین هتل مدرن را در مشهد ساخت و حالا به نام هتل بین المللی قصر شناخته می شود از صفر کار هتل داری را شروع کرد، در کودکی پدر را از دست داد و کارگر ساده کارگاه گلدوزی در مشهد بود،جالب این است که پدر آقای امیر سزاوار سال ها کار گلدوزی می کند و پس از ازدواج برای خود در این کار مغازه ای راه می اندازد ولی در نهایت به دلیل فشاری که به چشم های ایشان می آید ناچار به تغییر شغل می شود و کار بنکداری پتو و پارچه را آغاز می کند و با فراز و نشیب هایی روبرو می شود و در نهایت وارد ساختمان سازی می شود و در مشهد پاساژ می سازد و مشکل اینجاست که مغازه ها فروش نمی رود و در همین وضعیت ، مسافری که به دنبال محل اقامت بوده و در مشهد هیچ جای خالی نیست از آقای سزاوار می خواهد که یکی از مغازه ها را برای اقامت به او بدهد و به صورت تصادفی ، پاساژ به هتل 2 ستاره تبدیل می شود و حاج محمود سزاوار وارد کار هتل داری می شود تا به سال 1374 می رسیم که هتل بین المللی قصر 4 ستاره می شود و همه ایران این هتل را می شناسند که حالا البته 5 ستاره شده است و علی سزاوار پسر اول آقای محمود سزاوار مدیر این هتل است.

داستان اثر گذاری امیر سزاوار به عنوان فعال گردشگری از هتل قصر طلایی مشهد ، یعنی دومین هتل خانواده سزاوار آغاز می شود. بانک ملی در سال 1360 تصمیم می گیرد بزرگ ترین هتل مشهد را بسازد ، اما سال های سال این پروژه نیمه کاره می ماند تا در سال 1386 توسط آقای محمود سزاوار ، این هتل نیمه کاره خریداری می شود تا بنیان با شکوه ترین هتل شهر مشهد یعنی هتل قصر طلایی مشهد پایه ریزی شود. آقای محمود سزاوار که زندگی خودش را روی هتل قصر طلایی جدید گذاشته به چین می رود تا تجهیزات هتل داری و سنگ و ... خریداری نماید که در این سفر در اسفند 1387 فوت می شود و از اینجاست که ادامه کار ساخت بزرگ ترین هتل مشهد در دست امیر سزاوار قرار می گیرد.

فاز اول هتل قصر طلایی مشهد توسط امیر سزاوار در سال 1389 و در سن 38 سالگی ایشان کلید می خورد و از ایشان یک انسان قوی و فعال در حوزه گردشگری و هتل داری می سازد. هتلی باشکوه با 357 اتاق و سوئیت در 16 طبقه با 704 نفر ظرفیت اقامت که هنوز هم هتلی در مشهد با این ظرفیت اقامتی وجود ندارد و این هتل همه چیز دارد و امیر سزاوار زندگی خود را برای این هتل گذاشته است. 70 هزار متر مربع زیر بنای هتل هست که در 5 هزار متر زمین قرار دارد و در کنار اقامت در این هتل از دیدنی های مشهد لذت می برید و البته شاید بخواهید هتل های مشهد را ببینید و خودتان تفاوت ها را لمس کنید.

امیر سزاوار فعال گردشگری ایران حالا در آستانه نیم قرن زندگی است و به دلیل شرایط و نوع کار و فعالیت ایشان تبدیل به یکی از چند نفر اسطوره هتل داری ایران شده است، خانواده ای خود ساخته که بدون هیچ وابستگی به نهاد و دولتی و با تکیه بر توانمندی های خود موفق شدند فصلی نوین در تاریخ هتل داری ایران کلید بزنند و حالا به عنوان الگو برای همه فعالان گردشگری مطرح هستند. اگر روزی گذرتان به هتل قصر طلایی در مشهد بیفتد و صبحانه مفصل این هتل را تجربه کنید ، خواهید دید که دقت در خرید لوازم صحبانه تا حدی است که حس تازگی را در فضای صبحانه خوری هتل تجربه خواهید کرد، رستوران های متعدد هتل با سرآشپزهایی که همه تحت نظارت و کنترل آقای امیر سزاوار هستند باعث شده ، خوردن غذا در این هتل مثال زدنی باشد ، آقای امیر سزاوار طی این سال ها به اقصی  نقاط جهان سفر کرده است و از نزدیک با خیلی از فضاهای گردشگری آشنا شده است. بالا بردن سطح تحصیلات و آموزش های گردشگری توسط امیر سزاوار از او نمادی برای هتل داری ایران ساخته است.

فراهم نمودن امکانات رفاهی از قبیل مجموعه آبی استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، انواع ماساژ، سالن بیلیارد، سالن بدن سازی، محل بازی کودکان، سالن بازی های رایانه ای، سالن های زیبایی، آژانس مسافرتی، خدمات راهنمای میهمان (کانسیرژ)، صرافی، بانک، کتابخانه، بیزینس سنتر، تاکسی سرویس، خدمات لاندری، پزشک مقیم، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی و راه آهن، ترانسفر به حرم مطهر حضرت رضا(ع) و… با بالاترین سطح کیفی خدمات توسط امیر سزاوار یک حرکت جدید در گردشگری ایران شده است.

امیر سزاوار در کنار فعالیت های متمرکز خود در حوزه هتل داری ، مسئولیت ریاست هیئت مدیره آژانس مسافرتی قصر طلایی مشهد را نیز دارا است تا در زمینه های مسافرتی هم از توانمندی های خود استفاده کند، کار خیریه برای امیر سزاوار عشق است و از این رو موسسه خیریه کیمیای هستی را اداره می کند تا همیشه حس خوب زندگی را با دیگران تقسیم کند. ریاست هیئت مدیره شورای مشارکتهای مردمی بیمارستان کامیاب است تا از مشارکت مردم در فعالیت های درمانی استفاده بهینه شود. در شرکت بازرگانی وصال برتر توس به عنوان رئیس هیئت مدیره حضور دارد و اتحادیه هتل داران خراسان رضوی هم از حضور ایشان بهره مند است و رئیس هیئت مدیره جامعه هتل داران مشهد هستند. علاقه به انتشار مطالب گردشگری باعث شد تا نشریه فصلنامه تخصصی گردشگری تشریفات را راه اندازی نماید و خود به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری و صاحب امتیاز در این نشریه حاضر باشد.

در همه این سال های اخیر ، علیرضا رامش به عنوان بازوی اجرایی امیر سزاوار در تیم او نقش آفرینی کرده است و به دلیل روحیات حرفه ای امیر سزوار ، از بهترین پرسنل هتل داری شهر مشهد در تیم ایشان فعالیت می نمایند.


گواهینامه ها و سوابق آموزشی امیر سزاوار

1 گواهینامه مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی 

2 گواهینامه توریسم سلامت

3 گواهینامه کارشناس ازریابی کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری

4 گواهینامه مدیر فنی عامل تطبیق استاندارد های فنی

5 گواهینامه ضمن خدمت مدیران واحدهای اقامتی

6 گواهینامه مدیریت کسب و کار


افتخارات امیر سزاوار

1 کارآفرین برتر استان سال 1393 و 1397

2 برگزیده  همایش بزرگان صنعت گردشگری  1390

3 کسب نشان افتخار جهانی کیفیت برتر سال از کنفرانس DTB-2012  

4 منتخب جشنواره خادمین نمونه گردشگری 

5 کسب لوح منتخب گردشگری 

6 منتخب همایش برترین مدیران کشور 1390

7 منتخب جشنواره خادمین برجسته گردشگری 

8 کسب گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کننده از وزارت صنعت ، معدن و تجارت

9 منتخب دومین جشنواره برترین های صنعت ساختمان از منظر نوآوری و خلق ارزش و معرفی پروژه هتل بین المللی قصر طلایی به عنوان برترین پروژه ساختمانی کشور در رشته هتل سازی در سال 1390 از دانشگاه صنعتی شریف.

10 دریافت گواهینامه شعف مشتری از جشنواره منا – امارات 2014

11 دریافت تندیس و گواهینامه ستاره کیفیت – نیویورک 2012

12 کسب عنوان چهره ماندگار مدیریت ایران در همایش سراسری چهره های ماندگار مدیریت

13 کسب عنوان برند برتر سال 1395 توسط هتل بین المللی قصر طلایی

14 واحد نمونه گردشگری در روز جهانی جهانگردی



حالا شما با داستان زندگی امیر سزاوار به عنوان یکی از فعالان گردشگری ایران بیشتر آشنا شدید، در صورتی که از ایشان خاطره ای دارید و یا در خصوص فعالیت های ایشان نظر و دیدگاهی دارید و یا هر بحث و تبادل نظر در همین صفحه به عنوان ثبت نظر بنویسید تا ایشان به صورت مستقیم در جریان دیدگاه ها و نظرات قرار بگیرند.

منبع: سایت علاءالدین 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7965


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها