دیپلماسی❜ اقتصادی/ اعلام آمادگی کنسول گری افغانستان برای تسهیل تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری در شهر مشهد

  • بازدید: ۵۳۰
اقتصادی/ اعلام آمادگی کنسول گری افغانستان برای تسهیل تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری در شهر مشهد

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در نشست مشترک با عبدالجبار انصار، سرکنسول افغانستان و جمعی از تجار و سرمایه‌گذاران این کشور که در خصوص بررسی پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در روابط بین‌الملل، تلاش ما مبتنی بر تقویت ارتباط ها و افزایش استفاده از ظرفیت‌های فی‌مابین با کشورهای هم‌جوار است. مهدی حاتمی افزود: در ۱۰ سال گذشته این معاونت نزدیک به ۵۰ پروژه بزرگ با مشارکت سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی اجرا کرده است که امیدواریم با توجه به فرصت‌هایی که شهرداری مشهد در اختیار دارد بتوانیم به نتیجه مطلوب و پروژه‌ای مشترک با کشور افغانستان برسیم.

در ادامه سرکنسول کشور افغانستان گفت: ضمن اینکه کشورهای افغانستان و ایران پیشینه‌دارند، یکی از اهداف ما ایجاد گامی مؤثر برای توسعه پایدار و تجارت دوجانبه بین‌الملل برای هر دو کشور است تا از این طریق زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های متعدد تجار در ایران و افغانستان ایجاد شود.

عبدالجابرانصار اضافه کرد: ما سالیان سال است که با توجه به همسایگی با ایران از خدمات رفاهی این کشور استفاده می‌کنیم، این در حالی است که بیش از پنج هزار تاجر افغانستانی در حال مبادله سرمایه و مشارکت اقتصادی هستند؛ بنابراین کشور ایران را محق تزریق سرمایه می‌دانیم و امیدواریم شاهد روابط تجاری گسترده‌ای باشیم.

خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7957


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها