دیپلماسی❜ فرهنگی/ پرسش گلایه آمیز دکتر سید مصطفی احمدزاده پژوهشگر علوم و فرهنگ اسلامی و قرآنی درباره کمی شمار پروژه ها و برنامه ها و مراکز بین المللی در مشهد

  • بازدید: ۹۷۴
فرهنگی/ پرسش گلایه آمیز دکتر سید مصطفی احمدزاده پژوهشگر علوم و فرهنگ اسلامی و قرآنی درباره کمی شمار پروژه ها و برنامه ها و مراکز بین المللی در مشهد

مشهد مقدس با پیشینه ی هزار ساله تمدنی، هنری و زیارتی و به عنوان دومین کلان شهر کشور و نود پنجمین شهر پر جمعیت دنیا و پایتخت معنوی ایران و 30 میلیون زائر داخلی و خارجی، به جز حرم مطهر امام رضا علیه السلام و دانشگاه فردوسی مشهد، از مجموعه ها و مراکز بین المللی چندانی برخوردار نیست! در طول سه دهه گذشته، مشهد میزبان چند برنامه بین المللی بوده است؟ گفتنی است وی استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیر گروه قرآن و مطالعات اجتماعی پژوهشکده اسلام تمدنی در مشهد است.

اندیشکده بین المللی فرهیخت به عنوان تنها قرارگاه مردمی و پژوهشگاه سایبری که سیزده سال مستمر، رسالت دیده بانی، مستندنگاری و رصد رویدادهای بین المللی و مناسبات دیپلماتیک و و تعاملات توسعه ی روابط خارجی شهر و استان را با جهان پیرامون دنبال می کند، ضمن سپاس از دغدغه ی بجای این فعال فرهنگی و پژوهشگر دینی و تأیید شمار کم این پروژه ها و برنامه ها و مراکز کارآمد، خواستار مطالبات مشابه و درخواست فعال سازی ظرفیت های روابط خارجی شهر امام مهربانی ها از سوی دیگر صاحب نظران، نخبگان، کارشناسان و اساتید دانشگاه و فضلای حوزه از مسئولان ذیربط را دارد.

مسئولانی در بیش از دویست دستگاه های دولتی استان و بیش از شش هزار شرکت و واحد تولیدی و اقتصادی خصوصی و ده ها مراکز و نهادهای مرتبط با دیپلماسی زیارت و دینی، سلامت و گردشگری، حمل و نقل و تجارت، اقتصادی و مالی، اجتماعی و شهری و... بویژه مراکز مرتبط با زوار غیر ایرانی بارگاه رضوی که اگر این مطالبات، به صورت مستمر و متکثر از سوی صاحب نظران صورت گیرد، قطعاً تبدیل به یک مطالبه و دغدغه ی عمومی شده و گفتمان حاصل از آن، قدر مسلم، چهره ی بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان (از نظر وسعت) را از حالت رکود و غیر فعال خارج کرده و به صورت جهان شهری پویا و بالنده به جهانیان معرفی خواهد کرد.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7942


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها