دیپلماسی❜ دانشگاهی/ نشر بین‌المللی مقالات استادان قوچانی در زمینه چگونگی کاهش انتشارکرونا

  • بازدید: ۳۶۶
دانشگاهی/ نشر بین‌المللی مقالات استادان قوچانی در زمینه چگونگی کاهش انتشارکرونا

استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با همکاری برخی از استادان دانشگاههای داخلی و خارجی توانستند مقالاتی کاربردی در زمینه چگونگی کاهش انتشار ویروس کرونا در حمل‌ و نقل عمومی با استفاده از تلفیق مکانیک و کامپیوتر ارائه دهند. سید رسول علیزاده و جواد محبی نجم‌آباد دو عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان هستند که برای نخستین بار مقاله‌ای با محوریت شبیه‌سازی ویروس کرونا در محیطهای حمل‌ و نقل عمومی همچون اتوبوس، هواپیما و قطار شهری ارائه کرده اند تا با کاربردی نمودن این پژوهش‌ها بتوان از انتشار و شیوع بیشتر این ویروس در چنین محیطهایی جلوگیری کرد.

عضو هیات‌علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی قوچان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: برای کاربردی کردن این طرح پیش بینی چاپ پنج مقاله شده بود که تاکنون یک مقاله در مجله علمی پژوهشی کنترل دانشگاه خواجه نصیر طوسی و یکی دیگر نیز در jounal of hazardous materials  که از مجلات مهم خارجی با ضریب مؤثر ۹.۵ است به چاپ رسید.

سید رسول علیزاده افزود: مجموع این رشته مقالات با هدف ساخت اپلیکیشن برای نصب بر روی گوشیهای تلفن همراه به نگارش درآمده تا بتوان با استفاده از آن میزان سرایت ویروس کرونا در محیطی مثل اتوبوس یا واگن قطار را سنجید و برای کاهش انتشار آن اقداماتی عملی را انجام داد.

وی اضافه کرد: عموم مردم با این نرم‌افزار می‌توانند محیطهای پرخطرتر را شناسایی کنند و از طرفی راننده اتوبوس، قطار و خلبان با تغییر برخی پارامترها همچون دما، رطوبت و تهویه در آن محیط می توانند انتشار این ویروس را به حداقل برسانند.

عضو هیات‌علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با بیان این که این طرح در این دانشگاه همکاری 2 گروه مکانیک و کامپیوتر پیاده‌سازی شده است گفت: در این راستا استادانی از دانشگاههای شهید بهشتی تهران، آلبرتای کانادا، گلاسکوی اسکاتلند و بانگوک تایلند همکاری داشته‌اند.

علیزاده افزود: در این مقالات کُد نویسیها به‌صورت پیشرفته بوده و تاکنون چنین شبیه‌سازی با این کیفیت در کشور ارائه نشده است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۸۸ تن از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۲۳۰ تن رسیده است.

شهرستان قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7797


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها