دیپلماسی❜ شهری/ دیدار حمیدالله یلانی مدیرعامل شرکت آبرسانی افغانستان با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد

  • بازدید: ۴۹۲
شهری/ دیدار حمیدالله یلانی مدیرعامل شرکت آبرسانی افغانستان با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به ظرفیت و پتانسیل ایران در صنعت آب، بر ضرورت انتقال تجارب و توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و افغانستان تاکید کرد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «حسین اسماعیلیان» در حاشیه بازدید «حمیدالله یلانی» و هیئت همراه از شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون کشور افغانستان از تاسیسات آب و فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد، با تاکید بر ضرورت انتقال تجارب و همچنین توسعه همکاری‌های دوجانبه میان ایران و افغانستان، بر انتقال اطلاعات فنی و نرم افزاری صنعت آب و فاضلاب به این کشور تاکید کرد.

وی با ارائه توضیحات کامل از وضعیت شبکه‌های آب و مخازن ذخیره آب شهر مشهد و حجم تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، توصیه‌های لازم جهت احداث شبکه‌های آب در شهرهای افغانستان را ارائه کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب مشهد دومین شرکت بزرگ صنعت آب و فاضلاب در ایران است که تاکنون 100 درصد جمعیت شهری را تحت پوشش خدمات آب و بیش از 80 درصد را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: با وجود اینکه شرکت آب و فاضلاب مشهد شرکتی نوپا بوده ولی تاکنون تجارب بسیار زیادی در بخش آب و فاضلاب به‌دست آورده که آمادگی داریم این مهم را در اختیار عزیزان در افغانستان قرار دهیم.

اسماعیلیان در ادامه با اشاره به اشتراک‌های متعدد دینی، مذهبی، فرهنگی و غیره دو کشور، توضیحات کاملی از سیستم اسکادا، تله‌متری، مدیریت فشار آب، کدورت سنج‌ها و پهنه‌های فشاری و GIS ارائه کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه مدیریت شبکه آب مشهد تقریبا هوشمند است، یادآور شد: در حال حاضر پنج تصفیه‌خانه فاضلاب با حجم 263 هزار مترمکعب احداث و با استفاده از تجارب بخش خصوصی، بیش از 80 درصد از شبکه فاضلاب این شهر اجرا شده و در تلاش هستیم سه تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر با همت متخصصان ایرانی احداث کنیم.



:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7713


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها