دیپلماسی❜ گردشگری/ نماینده کاشمر: به ازای ورود سه گردشگر خارجی به کشور، یک شغل ایجاد می شود؛ برخی از گردشگر خارجی می‌ترسند

  • بازدید: ۸۲۶
گردشگری/ نماینده کاشمر: به ازای ورود سه گردشگر خارجی به کشور، یک شغل ایجاد می شود؛ برخی از گردشگر خارجی می‌ترسند

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه صنعت توریسم یکی از بزرگترین و پردرآمدترین صنایع در جهان است اما برخی از "گردشگر خارجی" می‌ترسند زیرا نگرانند افرادی در لباس گردشگر از آمریکا و انگلیس بیایند و شاید به کشور ضربه بزنند. حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که بر اساس اظهارات کارشناسانه، به ازای ورود سه گردشگر خارجی به کشور، یک شغل ایجاد می شود بنابراین رواج صنعت گردشگری ارزآوری بسیاری دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در مجموعه اقتصاد می‌بایست ذهنیتهای منفی شکل گرفته پیرامون آن و همچنین تبلیغات منفی دشمنان در مورد ایران را با رفتار صحیح و برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی تغییر داد و اصلاح نمود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم کسب ارزش افزوده از تولیدات صنایع‌دستی در داخل تاکید و بیان کرد: ۱۰ تن سنگ زینتی ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود و سپس مقدار کمی از آن پس از صیقل و حکاکی به نرخی برابر با همان ۱۰ تن صادراتی، وارد کشور می‌شود.
وی گفت: ارزش افزوده سنگهای تزیینی و قیمتی ایران به این ترتیب نصیب دیگران می‌شود، در صورتی که چنین سودی باید در داخل کشور حاصل گردد لذا اگر این حوزه مورد حمایت قرار گیرد علاوه بر ایجاد اشتغال، شاهد آزادسازی ارزش افزوده و ارزآوری بسیار بالای آن برای کشور خواهیم بود.
حجت‌الاسلام نیک‌بین افزود: در همین راستا در تلاشیم تا جاده‌ای با نام طبیعت از بایگ به سمت "نامق، ایور، ریوش، اوندر، قصون و البلاغ" ایجاد و از آنجا به سمت سبزوار ساخته شود که در این خصوص مذاکرات اولیه با نمایندگان شهرستان‌های تربت‌حیدریه و سبزوار انجام و موافقت‎هایی اخذ شده‌ است.
وی ادامه داد: روستای نامق از مناطق دیدنی ترشیز به شمار می‌رود و با احداث این جاده بسیار زیبا شهرستان کوهسرخ از بن‌بست بودن خارج می‌شود.
نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشهای مختلف منطقه کاشمر باید در این چارچوب به کانون توجه مبدل شود.
وی افزود: همه منطقه ترشیز را باید به گردشگران معرفی نمود. به عنوان مثال "کوهسرخ" مرکز گردشگری و عروس استان خراسان رضوی در زیباییهای گردشگری است و کاشمر با داشتن مزار شهید مدرس می‌تواند به کانون توجه تبدیل شود.
ریوش، مرکز شهرستان ۳۰ هزار نفری کوهسرخ در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است. این شهرستان ۲۸ روستا دارد.
شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در قالب یک منطقه واقع در جنوب غربی خراسان رضوی، از قدیم‌الایام با نام منطقه "ترشیز" معروف بوده است.

ایرنا 


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7681


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها