دیپلماسی❜ دانشگاهی/ نشست رؤسای دانشگاه های فردوسی مشهد و بصره؛ تشکر دکتر صدر شاهین از اهتمام طرف ایرانی

  • بازدید: ۳۹۰
دانشگاهی/ نشست رؤسای دانشگاه های فردوسی مشهد و بصره؛ تشکر دکتر صدر شاهین از اهتمام طرف ایرانی

روز شنبه 13 دی 1399 دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر صدر شاهین رئیس دانشگاه بصره، طی دیداری مجازی در خصوص برنامه‌های اجرایی و عملیاتی میان دو دانشگاه به بحث و گفتگو پرداختند. در آغاز این نشست دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی، گزارشی از همکاری‌های عملیاتی و اجرایی میان دو دانشگاه را بیان کرد از جمله برگزاری همایش مشترک در حوزه تربیت‌بدنی با حضور 24 سخنران از کشورهای ایران، عراق، مصر، اردن، کویت و رومانی، تأسیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه بصره،  اعزام استاد زبان و ادبیات فارسی به آن دانشگاه برای تأسیس رشته زبان و ادبیات فارسی و همکاری دانشگاه بصره با گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه آموزش و پژوهش.


سپس دکتر احمدرضا بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، پیشنهادهای عملیاتی در حوزه‌های علوم و فن‌آوری از جلمه نفت و گاز، زراعت و آبیاری، فناوری اطلاعات و مهندسی ژنتیک را مطرح کرد که با استقبال دانشگاه بصره روبه‌رو شد و بنا شد کارگروهی مشترک در این خصوص تشکیل و پیگیر موضوعات شوند. در ادامه دکتر صدر شاهین با تشکر از دانشگاه فردوسی مشهد برای اهتمام به اجرائی سازی تفاهم‌نامه سال گذشته میان دو دانشگاه، دانشگاه فردوسی مشهد را از شناخته‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایران در عراق معرفی کرد و با اعلام آمادگی برای اجرایی سازی پیشنهادهای مطرح شده، کارگروهی را برای پیگیری برنامه‌های اجرایی تعیین کرد.


در پایان این نشست  دکتر کافی با تشکر از دانشگاه بصره سه مرحله را برای اجرائی سازی تفاهم‌نامه میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه بصره نام برد؛ گام نخست: توسعه همکاری‌ها در حوزه علوم ورزشی و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مشترک گام دوم: همکاری در حوزه زبان و ادبیات فارسی و عربی و تأسیس رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و تبادل استاد در این خصوص گام سوم: ورود به عرصه‌های علوم پایه و مهندسی خصوصا نفت و گاز و کشاورزی. دکتر کافی با تاکید بر گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی فراتر از مرزهای دانشگاه و تعریف طرح‌های کلان ملی بین دو کشور ابراز امیدواری کرد در جلسات ماهیانه میان دو دانشگاه فعالیت های اجرایی دو دانشگاه رو به افزایش باشد.


 یادآور می‌شود در این نشست دکتر عذرا قندهاریون رئیس گروه توسعه و برنامه‌ریزی همکاری‌های علمی بین‌المللی، دکتر محمد مسافری مسئول توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشکده علوم ورزشی، دکتر مهدی رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه بصره و دکتر ماجد مسئول همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بصره با دانشگاه های ایران نیز حضور داشتند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7655


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها