دیپلماسی❜ دینی / زمستان ۹۹، برپایی همایش بین‌المللی الهیات شرق با حضور شخصیت‌های حوزوی ملی و بین‌المللی در مشهد

  • بازدید: ۳۷۲
دینی / زمستان ۹۹، برپایی همایش بین‌المللی الهیات شرق با حضور شخصیت‌های حوزوی ملی و بین‌المللی در مشهد

زمستان ۹۹، همایش بین‌المللی الهیات شرق با حضور شخصیت‌های حوزوی ملی و بین‌المللی در مشهد به همت پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  برگزار می شود. دکتر سید مصطفی احمدزاده، در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: از مأموریت‌های پژوهشکده اسلام تمدنی می‌توان به تأمین پشتوانه‌های علمی تمدن اسلامی ایرانی از طریق نگرش به اسلام به‌مثابه دین تمدن ساز و توانمند در برپایی جامعه اسلامی اشاره کرد.
رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: سبک زندگی اسلامی، بحث اخلاق، نظام سیاسی ایران و … از دغدغه‌های مجموعه پژوهشی است و در کل ۱۳ مسئله وجود دارد که بر روی آن‌ها تمرکز داریم.
احمدزاده، مهم‌ترین هدف نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری را مرجعیت‌سازی دفتر تبلیغات اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: امیدواریم در یک بازه ۵ تا ۱۰ ساله به این مرجعیت برسیم.
وی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر بیشتر در زمینه وهابیت، فرق انحرافی، اخلاق صداقت و… فعالیت شده و سعی شده تا انواع پژوهش‌های کاربردی را انجام دهیم، در خصوص نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری اظهار کرد: نمایشگاه از صبح یکشنبه، اول دی‌ماه از ساعت ۸ صبح آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی الهیات شرق با حضور شخصیت‌های حوزوی ملی و بین‌المللی در زمستان سال ۹۹ در مشهد، از تمامی پژوهشگران خواست که در راستای برگزاری هر چه بهتر این رویداد بین‌المللی، نظرات خود را به برگزارکنندگان همایش اعلام کنند.
در ادامه وحید شریفی، مدیر کتابخانه پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پژوهشکده، دارای ۹ کتابخانه است که ۱۲۰ هزار منبع دیجیتال دارد. در حال حاضر این کتابخانه دارای ۱۵ هزار منبع دیجیتال است که طلاب و دانشجویان می‌توانند بدون هیچ قید و شرطی از منابع کتابخانه استفاده کنند.
وی ادامه داد: اعضای هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی به‌صورت مدام در کتابخانه حضور دارند و افراد می‌توانند از راهنمایی ایشان استفاده کنند. همچنین آخرین دستاورد کتابخانه، پرتال جامع قرآن است که دارای مقالات و کتاب‌های معارفی و قرآنی است که در همین نمایشگاه از این سایت رونمایی خواهد شد.
در ادامه عباسعلی نصرآبادی، رئیس اداره پژوهش پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این مجموعه با ۴ گروه پژوهشی کار خود را انجام می‌دهد. برگزاری ۵۰۰ نشست علمی، برگزاری ۹۶ همایش منطقه‌ای و ۵ همایش بین‌المللی، حاصل ۲۵ سال فعالیت سازمان پژوهشی است.
وی با اشاره به برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، گفت: امضای تفاهم‌نامه، برگزاری نشست تخصصی کتابخانه دیجیتال، رونمایی از آثار جدید و… از برنامه های پیش بینی شده است.
در ادامه سید حجت جعفری، مسئول بخش نشریات پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در بخش نشریات دارای ۲۹ نشریه هستیم که شامل ماهنامه و یا دو ماهنامه است. تاکنون حدود ۲۶ هزار مقاله نیز چاپ و منتشر شده است. تمام مقالات به‌صورت رایگان بر روی سایت قرار دارد و افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همچنین باید گفت که دو مقاله از مجموعه آثار در حال آماده‌سازی و قرار گرفتن بر روی سایت‌های مهم و معتبر جهانی است.

مهر


همایش بین‌المللی الهیات شرق در مشهد برگزار می‌شود

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7729


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها