دیپلماسی❜ دینی/ وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر به زیارت امام رضا (ع) رفت

  • بازدید: ۳۹۸

بوعبدالله غلام‌الله، وزیر اوقاف و امور دینی و سفیان میمونی، سفیر الجزایر در ایران روز گذشته با حضور در شهر مقدس مشهد به زیارت حضرت امام رضا (ع)مشرف شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیأت عالیرتبه الجزایر به سرپرستی بوعبدالله غلام‌الله، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر وارد مشهد مقدس شده و از سوی محمدرضا امینی مشهدی، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، احمدی‌نیا نماینده استانداری خراسان رضوی در پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مورد استقبال قرار گرفت....

اعضای این هیأت الجزایری پس از ورود به مشهد مقدس عازم حرم مطهر حضرت رضا (ع) شدند و پس از زیارت بارگاه مطهر امام هشتم (ع) از صحن‌های گوهرشاد، انقلاب، آزادی و رواق‌های امام خمینی (ره) و دارالحجة بازدید به‌ عمل آورده و با کاشی کاری، آینه کاری و معرق روی سنگ حرم مطهر آشنا شدند.

غلام‌الله، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر در پایان بازدید از حرم مطهر، طی مصاحبه با صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، علت سفر خود را کسب تجربه از ایرانیان در ساخت مساجد بزرگ و مراکز مذهبی و زیارتی عنوان کرد و گفت: برای من تعجـب‌آور است که می‌بینم زن و مرد، آزادانه و در هر ساعت روز با علاقه به زیارت می‌آیند و با خدای خودشان راز و نیاز می‌کنند.

وی افزود: در اینجا کسی دفن شده که از سلاله پاک پیامبر گرامی اسلام (ص) است و مکان بسیار مقدسی است که مردم با علاقه می‌آیند و از معنویت آن استفاده می‌کنند.

غلام‌الله گفت: این مرکز کانون وحدت و همدلی مسلمانان است.

پس از زیارت بارگاه امام رضا (ع)، هیأت الجزایری، از کارگاه تولید فرش دستی آستان قدس رضوی بازدید به عمل آورده و با نحوه بافت فرش دستی در 7 سالن بافت آشنا شدند.

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر و هیأت همراه برای بازدید از کارگاه تولید فرش دست بافت بزرگ نیشابور و بازدید از این شهر فرهنگی، تاریخی با استقبال گرم فرماندار، شهردار، بخشدار مرکزی، رئیس شورای اسلامی شهرستان و رئیس اداره اوقاف وارد این شهر شد و از آرامگاه خیام، عطار و کمال‌الملک بازدید کرد.

سپس از سوی شهردار نیشابور در محل آرامگاه خیام، هدایایی از جمله انگشتر فیروزه، کتاب نفیس اشعار خیام و تندیس آرامگاه خیام به وزیر اوقاف و امور دینی و سفیر الجزایر تقدیم شد.

دیدار غلام‌الله، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر با علوی، قائم مقام آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7388


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها