دیپلماسی❜ اجتماعی/ پناهندگان خارجی در مشهد روز پناهنده را به همت نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان در خراسان رضوی گرامی داشتند

  • بازدید: ۶۷۴
اجتماعی/ پناهندگان خارجی در مشهد روز پناهنده را به همت نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان در خراسان رضوی گرامی داشتند
کمیساریای عالی پناهندگان

همایش روز جهانی پناهنده با عنوان "وطن مهر" امروز همزمان با روز جهانی پناهندگان (20 ژوئن)، با حضور اتباع پناهنده کشورهای افغانستان و عراق در مشهد برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این همایش را نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان در خراسان رضوی و نهادهای پناهندگان در خراسان رضوی برگزار کردند.

دبیر همایش روز جهانی پناهنده در مشهد گفت: از هشت ماه قبل که شاهد تحولات اخیر در افغانستان بودیم با خیل عظیم مهاجرت از این کشور به ایران رو به رو هستیم.

ابوطالب مظفری افزود: میزبانی ایران در همین مدت نشان داد اقدامات در حوزه اسکان و شناسایی مهاجران جدید در همین ایام نسبت به گذشته تغییر کرده و بهبود یافته است و همین تغییر روند مثبت از سوی جمهوری اسلامی شایسته قدردانی است.

وی ادامه داد: طی ۲۰ روز گذشته حدود ۵۵۰ اثر از ۲۰ هنرمند افغانستانی به ستاد همایش روز جهانی پناهندگان رسید که ۲۰۰ اثر برگزیده از ۸۰ هنرمند به زودی به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیر همایش روز پناهنده گفت: این آثار که خالقان آن بیشتر جوانان هستند در رشته های عکاسی، خیاطی، کار با چرم، معرق، دل نوشته و نقاشی و شعر است.

مظفری افزود: در این نمایشگاه که از روز شنبه هفته آینده در بازار ملل مشهد آغاز به کار می کند نهادهای مردمی و تشکلهای اتباع افغانستانی ۱۳ غرفه در مشهد برپا خواهند کرد.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی هم در این همایش گفت:ای کاش در روز جهانی پناهنده مردمان در سراسر جهان  درآمد خود را برای پناهجویان جهان اختصاص دهند اما متاسفانه سیاست برخی دولتها موجب سقوط ملتها شده و این خیل عظیم مهاجران را ایجاد کرده است.

علی قاسمی افزود: متاسفانه با وجود تلاشهای فراوان طی ۱۰ سال گذشته شمار آوارگان خارجی ۲ برابر شده است.

علاوه بر حضور پرشور هنرمندان، شعرا، نخبگان و فعالان فرهنگی افغانستانی، مسوولان مرتبط با اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نیز در این مراسم حضور داشتند.

تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار تن از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود که  ۹۵ درصد این گروه از اتباع خارجی در مشهد سکونت داشتند.

»»» مشاهده گزارش تصویری....

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8469


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها