دیپلماسی❜ شهری/ ارجایی در دیدار با وزیر ارشاد: سیاست ما توسعه دیپلماسی شهری با کشورهای مبدأ زائران ماست

  • بازدید: ۳۳۶
شهری/ ارجایی در دیدار با وزیر ارشاد: سیاست ما توسعه دیپلماسی شهری با کشورهای مبدأ زائران ماست
شهرداری مشهد

وزیر ارشاد: مشهد باید هاب رسانه‌ای شمال شرق کشور شود

گروه استان‌ها- وزیر ارشاد گفت: نگاه ما در وزارت این است که مشهد هاب رسانه‌ای شمال شرق کشور و کشورهای پیرامونی شود و این کار نباید بیشتر از این معطل بماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در دیدار با شهردار مشهد اظهار داشت:  پیشرفت‌های مشهد در حوزه فرهنگی بسیار چشمگیر است و با حضور جنابعالی که نگاه ملی دارید، پیشرفت بیشتری نیز خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ما در وزارت این است که مشهد هاب رسانه‌ای شمال شرق کشور و کشورهای پیرامونی شود و این کار نباید بیشتر از این معطل بماند. اداره کل ارشاد استان خراسان رضوی نیز آمادگی دارد با محوریت شهرداری مشهد موضوع هاب رسانه‌ای را به سرانجام برساند ما نیز در تهران هر کاری را که نیاز باشد در این زمینه انجام خواهیم داد.

اسماعیلی افزود: همچنین به دنبال برگزاری نشست وزرای فرهنگ کشورهای عضو اکو در ایران هستیم که در این نشست 12 کشور عضو شرکت خواهند کرد.

سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهد نیز اظهار داشت: سیاست ما در این دوره توسعه دیپلماسی شهری با شهرهای کشورهایی است که زائر از آن‌ها در مشهد حضور پیدا می‌کند، در این راستا باید فرهنگ و اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.

شهردار مشهدمقدس بیان کرد: مشهد ظرفیت‌های بسیاری دارد از جمله حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و اساتید معتبر، همچنین تعداد زیادی دانشجو که با سایر شهرها قابل‌ مقایسه نیست.

ارجائی بیان کرد: در جلسات پیشین در مورد راه‌اندازی هاب رسانه‌ای (شهر رسانه‌ای) شرق کشور در مشهد موافقت خود را اعلام کردید و اقداماتی نیز تاکنون انجام‌ شده اما نیاز است که به این اقدامات سرعت داده شود.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم به توسعه حوزه پویانمایی و گرافیک که به‌نوعی مشهد قطب آن به حساب می‌آید و حوزه موسیقی و تئاتر کمک‌های خوبی داشته باشیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8384


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها