دیپلماسی❜ فرهنگی/ برپایی شب شعر بین‌المللی "فجر صادق" در حرم مطهر رضوی با حضور شاعرانی از ۲۰ کشور

  • بازدید: ۴۱۶
فرهنگی/ برپایی شب شعر بین‌المللی "فجر صادق" در حرم مطهر رضوی با حضور شاعرانی از ۲۰ کشور
آستان قدس رضوی

ششمین شب شعر بین المللی انقلاب اسلامی با عنوان "فجر صادق" روز شنبه به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی و با حضور شاعرانی از ۲۰ کشور جهان در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش روز شنبه آستان قدس رضوی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاعران آیینی و انقلابی از کشورهای لبنان، گرجستان، عمان، پاکستان، هندوستان، آذربایجان، آمریکا، نیجریه و سوریه اشعار خود را در این محفل ادبی قرائت کردند.

سید احمد حسینی ملقب به "شهریار پاکستان" نخستین شاعری بود که یک رباعی در وصف مدافعان حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان فارسی، یک شعر به زبان اردو، چند رباعی و غزل در باره حضرت امام هشتم (ع) و رهبر معظم انقلاب به زبان فارسی برای حاضران قرائت کرد. 

همچنین نعمل الفاطمه بانویی از کشور آمریکا از دیگر شاعران این مراسم بود که شعر خود را در قالب کلیپ ارسالی به زبان انگلیسی در مدح مادران، زنان و دختران شهدا ارائه کرد.

شاعر برگزیده دیگر، یونس یحیی از کشور نیجریه اشعار خود را به زبان هوسایی در زمینه توکل به خدا و توسل به حضرت امام رضا (ع) و یک شعر فارسی در باره علامه زکزاکی و یاران این مبارز انقلابی خوانش کرد.

شاعر دیگری به نام عقیل اللواتی از کشور عمان نیز در این مراسم شعری در باره مقام والای حضرت امام جواد (ع) قرائت کرد.

در این مراسم "گروه سرود بین‌المللی خورشید هشتم" متشکل از نوجوانان کشورهای مختلف، قطعه شعری به زبان‌های فارسی، عربی و ترکی اجرا کردند.

همچنین از شاعران چهار شعر منتخب با اهدای تندیس قدردانی شد.

>>> مشاهده گزارش تصویری ...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8348


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها