دیپلماسی❜ دینی/ مأموریت علمی و فرهنگی آستان قدس، معرفی «عالم آل محمد(ع)» در سطح بین‌المللی است

  • بازدید: ۳۹۳
دینی/ مأموریت علمی و فرهنگی آستان قدس، معرفی «عالم آل محمد(ع)» در سطح بین‌المللی است
آستان قدس رضوی

مأموریت علمی و فرهنگی آستان قدس معرفی «عالم آل محمد(ع)» در سطح بین‌المللی است. قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی یکی از مأموریت‌های مهم سازمان علمی و فرهنگی این آستان مقدس را تلاش برای معرفی «عالم آل محمد(ع)» در سطح ملی و بین‌المللی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، مالک رحمتی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی، اظهارداشت: با توجه به اینکه یکی از برجسته‌ترین القاب حضرت رضا(ع) «عالم آل محمد(ع)» است، در مجموعه آستان قدس رضوی که همه آن متعلق به حضرت رضا(ع) است، باید به علم و دانش و پژوهش توجه ویژه‌ای داشت. با نگاه بلند تولیت آستان‌ قدس رضوی، این مهم در سند سیاست‌های کلان این آستان مقدس نیز مدنظر قرار گرفته است.

رحمتی افزود: مسئولیت این حوزه در آستان قدس رضوی برعهده سازمان علمی و فرهنگی است. یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های این سازمان این است که حضرت رضا(ع) را برپایه صفت والای ایشان، یعنی «عالم آل محمد(ع)»، بیش از گذشته در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.

ورود جدی برای پاسخ‌گویی به شبهات فکری جوانان

قائم ‌مقام تولیت آستان قدس رضوی به یکی دیگر از مأموریت‌های ویژه سازمان علمی و فرهنگی نیز اشاره و اظهار کرد: امروزه دشمنان با راه‌انداختن جنگ نرم، بدون وقفه، به‌دنبال ایجاد شبهات فکری و هرج‌ومرج در ذهن جوانان عزیز ما هستند؛ برهمین‌اساس، توجه به نیازهای فکری نسل جوان و ارائه پاسخ لازم و مناسب به جوانان یک موضوع مهم و اساسی است.

رحمتی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، با بسیج تمامی ظرفیت‌های آستان با نگاه تحولی و برنامه‌ریزی دقیق، به‌صورت جدی برای ترویج سبک زندگی رضوی و رفع شبهات فکری نوجوانان و جوانان ورود پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم نقش مؤثری در این عرصه ایفا کنیم.

قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی کیفیت نمایشگاه برپاشده را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این نمایشگاه، مراکز علمی این آستان مقدس، ازجمله بنیاد فرهنگی رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سازمان کتابخانه‌ها، آثار علمی و پژوهشی بسیار اثرگذار و فاخری را به‌نمایش گذاشته‌اند که از کیفیت علمی بالایی برخوردارند.

رحمتی، ضمن تقدیر و تشکر از همه مدیران، پژوهشگران و کارکنان این حوزه، افزود: انتظار این است که کارهای علمی، فرهنگی و پژوهشی در مجموعه آستان قدس رضوی، همواره، هم ازلحاظ کمّی و هم ازنظر کیفی، رو به رشد و تعالی باشند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8289


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها