دیپلماسی❜ رسانه ای/ تریبون آزاد فرهیخت: گلایه تند یک مخاطب از بی اعتنایی سایتها و خبرگزاری های مشهدی نسبت به رویدادهای بین الملل شهر، از خراسان و قدس گرفته تا شهرآرا و خبرگزاری رضوی!

  • بازدید: ۱۱۴۴
رسانه ای/ تریبون آزاد فرهیخت: گلایه تند یک مخاطب از بی اعتنایی سایتها و خبرگزاری های مشهدی نسبت به رویدادهای بین الملل شهر، از خراسان و قدس گرفته تا شهرآرا و خبرگزاری رضوی!

سلام به همگی من سایت شما رو چند ساله دنبال میکنم و به موضوع روابط بین الملل که شما پیگیری میکنید حساسم چون درسش رو سالها خوندم و برام مهمه ولی میبینم شما هم خیلی حساسیت بخرج میدید به خیلی چیزها و یادتون میره اینجا مشهده یعنی شهر مسئولان بی تفاوت به همه چیز و همه کس و به نظرم با گله کردن از رسانه های مشهدی و وضع خراب بین الملل شهر چیزی عائدتون نمیشه چون که واقعا" خودشون هم نمی دونن جکاره ان و حالشون رو اصلا نمی فهمن چون کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده رو اصلا" 

مگه یادتون رفته بابابزرگ همه اینها روزنامه خراسان ۷۲ ساله هستش که براش بایت و جیم و جلبک مهمتره از روابط بین الملل مشهده! بعد از خراسان جنوبی و خراسان شمالی به تازگی منوی سیستان و بلوچستان رو هم اضافه کردن و قراره روزنامه خراسان سی استان دیگه هم بشن مثلا خراسان ایلام! خراسان تهران! خراسان خوزستان! بعد وقتی مسئولان مشهدی جایی گند میزنن نقد میزنن که چرا فلان دستگاه و ارگان به کمک دیپلماسی عمومی یا شهری یا ورزشی نیومده؟! 

خوب خود شما حاضر نیستید یه منوی ساده بین الملل برای خود مشهد بذارید یا از همه بدتر، وقتی که شورای مثلا اسلامی شهر سابق تصویب کرد که از هر زائر خارجی امام رضا(ع) هنگام ورود به مشهد ده یورو پول زور بگیرن یا پول درمانشون رو دلاری بگیرن همین بابابزرگ با اینهمه خبرنگار و ساختمون و دبدبه و کبکبه زبونشون بند اومده بود و حتی یه سطر هم خرج نکرد جز یه خبرنگار شجاع قدس که مردونه وابستاد و قلم زد و آبروی شورای شهر رو برد تا استاندار ورود کرد و قائله ختم بخیر شد! 

یا همین روزنامه قدس که ۳۴ سال پیش با پول آستان قدس رضوی راه افتاد و پدرم میگفت اولش مردم اعتراض کردن چرا با پول امام رضا(ع) میخواهید تبلیغ آستان قدس رو بکنید ولی بعدش تکذیب کردن و قسم حضرت عباس(ع) خوردند که نه بابا قصدمون فقط پوشش اخبار مشهده و نهایتاً استان خراسانه ولی الان شدن خبرگزاری ایرنا و فارس و تسنیم دوم! برای تمام سی استان کشور منو و خبرنگار دارن، یعنی خوش به حال مثلاً ایلامی های عزیز که هم خراسان ایلام دارند و هم قدس ایلام، آفرین!

البته به منوی بین المللش دلخوش نکنید که بین الملل مشهد نیست، بلکه اونا الان اخبار درگیری آذربایجان و ارمنستان براشون مهمتره تا اخبار بین المللی مشهد!!! حالا چه ربطی داره به قدس داره و آستان قدس خدا عالمه! 

یا از همه گوشه بازتر همین شهرآرای شهرداری خودمونه که با قرون به قرون پول عوارض همین مردم مشهد راه افتاده اونم ۲۴ سال پیش، علی الظاهر اول کار مردم گله کردن که ای بابا این چه وضعشه؟ شهرداری هم از آستان قدس یاد گرفته و میخواد دستگاه تبلیغاتی اختصاصی برای خودش درست کنه و ما حاضر نیستیم با پول عوارض مون، شهرداری برای خودش تبلیغ بکنه برای همین مسئولان اون موقع دوبار قسم حضرت عباس (ع) خوردن که واقعاً اخبار مشهد و محله هاشو پوشش میدن و برای همین یکسره میگفتن رسانه بومی و محله محور! خدایی اولش خوب کار کردن ولی بعد اوناهم جوگیر شدن و دوباره جا پای خراسان و قدس گذاشتن تا تو سرها، اینا هم سری بلند کنن، البته چند ماه پیش وقتی منوی افغانستان رو راه انداختن منم مثل شما خوشحال شدم ولی اونم اولش خوب بود چون فقط اخبار افغانستانی های مقیم مشهد رو پوشش میدادن و امیدوار کننده بود ولی باز جوگیر شدن و مشهد رو ول کردن و چسبیدن به اخبار کل افغانستان یعنی کل اخبار ولایتهای افغانستان از دورترینش که بدخشان باشه و نزدیک به چین رو پوشش میدن ولی بغل گوششون اخبار افغانستانیهای مقیم مشهد که ۹۰ درصد مهاجرینش تو مشهد و استان ما زندگی می کنن رو فراموش کردن! گویی افغانستانی ها اصلا" خبرگزاری ندارن و منتظر شهرآرای ما بودند تا رسانه اونا بشه! 

ولی خداوکیلی از همه عجیب تر، این نوزاد رسانه های مشهدی یعنی خبرگزاری رضوی هستش که دیگه با سه بار قسم حضرت عباس(ع) قول دادند که مثل اسمش فقط اخبار جشنواره امام رضا(ع) و فوقش اخبار امام رضایی (ع) شهر و استان امام رضا(ع) رو پوشش بدن برای همین اسمش رو گذاشتند خبرگزاری رضوی ولی متأسفانه ویروس خراسان و قدس و شهرآرا هم به اونا سرایت کرد و حالا اونا هم تو سی استان شعبه زدن!! یعنی خبرگزاری رضوی کهکیلویه و بویراحمد هم داریم و  برید خودتون نگاه کنید خبر شستشوی بام کعبه براشون مهمه ولی اخبار بین المللی مشهد نه!

وقتی میگن تو این شهر هرکی به هرکیه و اصلا" هیچ چیزی روی نظم و قاعده نیست برای همینه که یه منوی من درآوردی درست کردن به نام "رضوی +" که حتما" منظورشون رضوی پلاس هست و اینطوری هم تلفظش میکنند چون دیدن که در مسابقه ایرنا شدن نمیشه از قافله ورزشی ها عقب بمونن و از طرف دیگه بده که تو خبرگزاری رضوی یه منو بذارن به نام ورزشی اونوقت جواب مردم رو چی بدن که خبرگزاری رضوی رو چه به ورزش؟ برای همین گذاشتند رضوی پلاس! حالا آیا این اسم در شأن خبرگزاری منسوب به امام رضا(ع) هست یا نه؟ خدا عالمه. حتما" یه مدت دیگه که ببینن افکار عمومی شهر بی خیالن تو اخبار سینمایی و سوپراستارهای کشور هم ورود میکنن و اون بالا اسم جدید میذارن: "سینما پلاس" 

خلاصه این که حق باشماست یکی تو سایتتون گفته بود بخش بین الملل مشهد مثل یه بچه یتیم سر راهی و اضافه هستش که همه تشریفاتی و زائد می دوننش هر چند همین رسانه های ملی وقت شعاردادن برای مشهد سینه چاک میشن و قلم میزنن که مشهد پایتخت معنوی جهان اسلامه و قطب اول جهان تشیعه و بزرگترین کلانشهر مذهبی جهانه و یکی میگه سه میلیون و یکی میگه ۴ میلیون زائر خارجی داره و تازگی هم دیدم تو سایتتون که نوشتید معاونت زیارت استانداری تو سایتش گزارش داده سالی دویست میلیون !!! مسافر خارجی داریم و چهار ساله هنوز اصلاحش نکردن، ولی متأسفانه وقت عمل هیچ کس حاضر نیست یه قدمی برای بین الملل شهر برداره حتی شهرداریش که عملا" دیپلماسی شهر خواب خوابه! 

خلاصه اینکه خبرگزاری ها و سایتهای خبری مشهدی رو رها کنید که همه شون شدن رسانه ملی و یادشون رفته کی بودن و برای چی تأسیس شدن، از خراسان پیرش گرفته تا قدس و شهرآرا و خبرگزاری رضوی نوزادش همه با پول و اعتماد مشهدی ها بزرگ و بزرگتر میشن ولی اخبار کل دنیا حتی گینه بیسائو رو پوشش میدن، ولی وقتی پای اعتبار بین المللی مشهد به میان میاد، بین الملل مشهد کیلو چند؟ منوی بین الملل پیش کش حتی تگ های بین الملل شون رو هم به روز نمیکنن.

همونایی که تو صدر سایت و روزنامه شون بزرگ می نویسن رسانه خبری و "تحلیلی" ولی به قول شماها از تحلیل ساده ترین قاعده و قانون دنیای امروز عاجزند که هیچ فرد، خانه، خانواده و سازمان و شهر و کشور و قاره ای جز در سایه ارتباط با پیرامون خود رشد نکرده و نمی کنه! 

مگه دولت جدید و استاندار تازه نفسش کاری کنه که چراغ اول رو به درستی در معاونت زیارتش روشن کرد و خدا کند چراغ دوم رو در رسانه ها که به درستی گفتن "سرآمد همه قصورات، جهله" و از طرفی دیگه "رسانه رکن چهارم دموکراسیه" درود و بدرود


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8194


Share
  • امید همایونی
    مگه فقط در این زمینه رسانه های مشهد فشل و بی خاصیتن اصلا روزنامه هاشون رو کسی نمیخره تو باجه ها مونده و همش برگشت میخوره ضمنا ببینید وضعیت فرهنگی هنری این شهر رو بعد خودتون قضاوت کنین چه اوضاعی دارن مثلا هنرمندان این شهر رو فراموش کردن و اصلا با اونا مصاحبه نمی کنن مگه چهره های معروف یا جشنواره های مردمی مانند فیلم عمار و فیلمهای کوتاه و که برگزار میشه هیچ بازتاب درستی نمیدن یا جشنواره ای مث جشنواره فیلم فجر اومده الان و هیچ کسی درددل مردم خصوصا جوانها رو نمیگه و همه از ارشاد تعریف میکنن تو سینماها هم معلومه دوربین صداسیما وقتی جلوی کسی باید مگه از جشنواره بد میگه بد هم بگه سانسورش میکنن
  • شهیدی فر
    خیلی خوب و درست تحلیل شده متاسفانه مشهد همیشه اینطور بوده و گذشت زمان هم نتونسته زیاد تغییر بده این اخلاق بد رسانه های مشهدی رو که بدجور نون به نرخ روز میخورن و یادشون میره که قبل از اینکه باید هوای شورای شهر و شهرداری و استانداری و اینها روداشته باشند, باید هوای مردم شهرشون رو داشته باشن چون وامدار مردمن نه مسوولان و اگه واقعا کارشون رو درست و بی نقص و حرفه‌ای انجام میدادن الان وضع شهر ما و استان اینطور نبود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها