دیپلماسی❜ دینی/ تقویم فرهیخت: شهریور ۱۴۰۰، برگزاری هشتمین کنگره بین المللی اربعین در مشهد به همت ستاد مردمی اربعین

  • بازدید: ۴۸۳
دینی/ تقویم فرهیخت: شهریور ۱۴۰۰، برگزاری هشتمین کنگره بین المللی اربعین در مشهد به همت ستاد مردمی اربعین

پوستر هشتمین کنگره بین المللی اربعین روز یکشنبه در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد رونمایی شد. مسوول ستاد علمی معرفتی اربعین در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی قلوب مومنان را به هم پیوند داده و تجمع عظیم آنان در مراسم اربعین گامی به سوی جامعه مهدوی است. حجت الاسلام سعید اصفهانیان افزود: دشمنان اسلام سعی می‌کنند پیام اسلام در گستره جهان منتشر نشود و مراسم راهپیمایی اربعین که در طول نزدیک به یک دهه تبدیل به یک تجمع میلیونی شده است برگزار نگردد.

وی ادامه داد: شعار "حب الحسین (ع)" ظرفیت چند ده میلیونی و شبکه مقاومت را در این منطقه رونمایی کرد و با اینکه پیام دشمن و تهدیداتش به صورت روشن‌تر و واضح تر به گوش می‌رسد ولی شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی مسلمان مقاوم، در دل هر فردی جای گرفته است.

مسوول ستاد اربعین گفت: اربعین نشان داد برای حرکت به سوی آینده، باید همچون رود جریان منعطف داشت و در عین حال مانند آهن مستحکم بود.

وی افزود: جریان مهدوی و انقلاب اسلامی در مراسم اربعین به هم پیوند می خورد و به همین دلیل باید به این رویداد نگاه علمی داشت تا پیامدهای آن در زندگی روزانه نفوذ کند.

حجت الاسلام اصفهانیان با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب ادامه داد: بر همین اساس شعار "اربعین، امت و تمدن اسلامی" با نگاه اختصاصی به این بیانیه در نظر گرفته شد تا مسیر حرکت در دوران غیبت کبری روشن‌تر شود.

وی گفت: در برپایی مراسم اربعین و اینگونه تجمع ها باید برنامه ریزی مناسب برای کاهش آسیب ها انجام شود تا این مراسم بتواند الگویی در مسیر جامعه مهدوی ایجاد کند.

او با بیان اینکه مراسم اربعین طی ۶ دوره گذشته در عراق برگزار شد افزود: این مراسم پارسال در هفتمین دوره آن به خاطر شیوع کرونا در مشهد برگزار شد و هشتمین دوره آن نیز شهریور ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

مسوول ستاد هشتمین کنگره  بین المللی اربعین نیز گفت: تولید محتوای علمی از رویداد اربعین حسینی، در معرض قضاوت نخبگان قرار دادن محتوای تولید شده و انتشار آن در قالب هنر از ویژگی های این دوره از کنگره است.

مهدی محمدی اصفهانی افزود: این کنگره به صورت خادمانه و بدون بودجه دولتی و به صورت مردم نهاد اجرا می شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8042


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها