دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دیدار دکتر عبدالرشید اقبال رئیس دانشگاه دولتی پلی تکنیک کابل با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

  • بازدید: ۵۹۴
دانشگاهی/ دیدار دکتر عبدالرشید اقبال رئیس دانشگاه دولتی پلی تکنیک کابل با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر عبدالرشید اقبال رئیس دانشگاه پلی تکنیک کابل روز سه شنبه 22 تیرماه 1400 با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دکتر محمد کافی، همکاری با دانشگاه‌های کشور افغانستان بخصوص دانشگاه‌های دولتی و معتبر آن از جمله دانشگاه پلی تکنیک کابل را از اولویت‌های دانشگاه فردوسی مشهد دانست و این مسئله مهم را گوشزد کرد که دانشگاه‌های کشور افغانستان برای رشد در حوزه‌های مختلف علوم و مهندسی بهتر است با دانشگاه‌های کشورهای منطقه ارتباط برقرار کنند چرا که دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه فردوسی مشهد بی دریغ دانش و تجربه خود را در اختیار دانشگاه‌های کشور همسایه و دوست افغانستان قرار می‌دهند و از سوی دیگر این دانشگاه‌ها با مسائل و پدیده‌هایی روبه‌رو هستند که از آنجا که در یک زیست بوم به‌سر می‌برند از اشتراکات موضوعی و محیطی برخوردار است. دکتر کافی در این نشست آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای برگزاری انواع دوره‌های دانش افزایی برای استادان دانشگاه پلی تکنیک کابل و همچنین اعطای تسهیلات به دانش آموختگان دانشگاه پلی تکنیک برای ادامه تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد. دکتر کافی ابراز امیدواری کرد که مسائل اخیر پیش آمده در کشور افغانستان هرچه زودتر به پایان برسد و افغانستان بتواند در سایه صلح و آرامش در عرصه‌های مختلف  از جمله علم و فناوری رشد و پیشرفت داشته باشد.

در ادامه دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی، گزارشی از همکاری‌های گسترده دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های کشور افغانستان ارائه داد. او تحصیل بیش از هزار دانشجوی افغان در دانشگاه فردوسی مشهد را ظرفیت مناسبی برای همکاری‌های دو دانشگاه معرفی کرد. دکتر قبول فرآیند زمان‌بر امضا تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه‌های دولتی افغانستان را مانعی برای گسترش همکاری‌های دانشگاه‌های فردوسی مشهد با دانشگاه‌های دولتی افغانستان نام برد و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های دانشگاه پلی تکنیک کابل، تفاهم‌نامه میان دو دانشگاه هرچه زودتر به امضا برسد.

دکتر اقبال، رئیس دانشگاه پلی تکنیک کابل با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد را از جمله دانشگاه‌های برتر شناخته شده در سطح ایران و منطقه برای دانشگاه‌های افغانستان نام برد و از تلاش‌های دانشگاه فردوسی مشهد برای رشد و تعالی دانش و فناوری خصوصا در حوزه علوم و مهندسی در کشور افغانستان تشکر کرد. او اشاره کرد استادان دانشگاه پلی تکنیک که دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد هستند، از سطح علمی و پژوهشی بسیار بالایی برخوردارند و با کمال میل آمادگی خود برای امضاء تفاهم‌نامه و تسریع در انجام‌ آن و بهره‌گیری از دانش و تجربه دانشگاه فردوسی مشهد را اعلام کرد.


1400042802

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8029


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها