دیپلماسی❜ هنری/ تقویم فرهیخت، ۵ مرداد ۱۴۰۰، برپایی آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» در مشهد

  • بازدید: ۴۹۲
هنری/ تقویم فرهیخت، ۵ مرداد ۱۴۰۰، برپایی آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» در مشهد

مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» در مرداد 1400 در مشهد خبر داد. امیرمهدی حکیمی در گفت‌وگو با آستان نیوز بیان کرد: آیین پایانی جشنواره بین‌المللی عکس مزارات با معرفی برگزیدگان آن و رونمایی از کتاب آثار منتخب جشنواره، با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور تعداد اندک میهمان، سه‌شنبه 5 مرداد سال جاری در مشهدمقدس برگزار خواهد شد. وی در خصوص تأخیر در برگزاری اختتامیه جشنواره عکس مزارات نیز گفت: تأخیر در ارسال فایل اصلی آثار پذیرفته شده جشنواره از سوی عکاسان بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره منجر به تأخیر در چاپ کتاب آن شد. همچنین شیوع بیماری کرونا، محدودیت‌هایی را برای برگزاری اختتامیه آن ایجاد کرد.

مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه فراخوان جشنواره عکس مزارات در دو بخش با موضوع «نیایش» و «معماری مزارات اسلامی» بهمن 1399 اعلام شده بود، افزود: در مجموع 8 هزار و 127 اثر از 34 کشور از جمله ایران تا دهم اسفند سال گذشته به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

حکیمی با اشاره بر اینکه داوری آثار توسط رها بیلر از ترکیه، محمد ستاری، سید عباس میرهاشمی، ابراهیم بهرامی و احمد خطیری نیمه اسفند 99 انجام شد، ادامه داد: در مجموع 198 اثر منتخب از 147 عکاس داخلی و خارجی از بین آثار رسیده به هر دو بخش در کتاب جشنواره چاپ شده است.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های جشنواره بین‌المللی عکس مزارات را از طریق سایت آن به نشانی photo.mazaar.net دنبال کنند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8008


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها