دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دیدار فادی ناصر نماینده مؤسسه آموزشی الآفاق لبنان با رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در مشهد

  • بازدید: ۵۳۳
دانشگاهی/ دیدار فادی ناصر نماینده مؤسسه آموزشی الآفاق لبنان با رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در مشهد

با حضور نماینده موسسه آموزشی الآفاق لبنان در مشهد زمینه‌های پذیرش دانشجو و تعاملات علمی- آموزشی با دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) بررسی شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی ، رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در نشست با فادی ناصر نماینده مؤسسه آموزشی الآفاق لبنان گفت: این دانشگاه با دو دهه فعالیت درخشان علمی و پژوهشی تنها دانشگاه غیردولتی با مجوز بین المللی در ایران است که در بیش از ۶۰ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارد.

مرتضی رجوعی افزود: بیش از هشت هزار دانشجو در ۶ دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، معماری و شهرسازی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، علوم اداری و علوم تربیتی و روانشناسی در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مشغول به تحصیل هستند که هزار و ۷۰۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی هستند.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: از سال ۱۳۹۱ دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) اقدام به پذیرش دانشجو از کشور عراق کرد که در حال حاضر ۱۷ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه دانشجوی غیرایرانی از ملیت‌های مختلف هستند که خدمات مورد نیاز آموزشی، پژوهشی، رفاهی، کنسولی و... متناسب را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) افزود: امیدواریم با گسترش همکاری‌های مستمر علمی و فرهنگی، بین جمهوری اسلامی ایران و کشور لبنان، این دانشگاه پایگاهی برای حضور و ادامه تحصیل جوانان محور مقاومت در مقاطع مختلف تحصیلی باشد.

مرتضی رجوعی افزود: با توجه به بُعد بین‎ المللی دانشگاه امام ‎رضا (ع) و ضرورت ارائه آموزش‎های مقتضی به دانشجویان غیرایرانی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی ‎زبانان با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بین ‎المللی امام ‎رضا (ع) ایجاد شد و دانشجویان غیرایرانی پس از گذراندن سطوح آموزشی مرتبط آمادگی نسبی جهت تحصیل در رشته‎ های مختلف دانشگاه را به دست می‎ آورند.

نماینده مؤسسه آموزشی الآفاق لبنان هم در این نشست ضمن معرفی این مؤسسه آموزشی، گفت: رویکرد اصلی این موسسه آموزشی که از مقطع دبستان تا دبیرستان و مقطع لیسانس پذیرش دانش آموز و دانشجو دارد، مهارت محوری و تربیت نیرو‌های متخصص و متعهد است.

فادی ناصر با اشاره به ایجاد هشت دفتر مؤسسه آموزشی الآفاق در شهر‌های مختلف لبنان، افزود: با اعلام رسمی وزارت آموزش و پروش لبنان مدارس وابسته به موسسه آموزشی الآفاق جزو مدارس سطح یک و برتر این کشور شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های همکاری صورت گرفته با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: پیش از این نیز با دانشگاه‌های مختلف جلسات مشترک برگزار شده است و در حال حاضر دانشجویان لبنانی بیشتر در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

وبگاه مؤسسه ی آموزشی الافاق لبنان

 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8001


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها