دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دیدار مسئولان دانشگاه بصره عراق با رؤسای دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مشهد

  • بازدید: ۴۸۷
دانشگاهی/ دیدار مسئولان دانشگاه بصره عراق با رؤسای دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مشهد

با حضور نمایندگان دانشگاه بصره در مشهد، نحوه همکاری های علمی– پژوهشی این دانشگاه با دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش آستان نیوز، رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در نشست با مسئولان دانشگاه بصره متشکل از معاون علمی، مشاور اجرایی و رئیس دانشکده پزشکی این دانشگاه اظهارکرد: بیش از 1000 دانشجوی عراقی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تاکنون حدود 350 دانشجوی عراقی در رشته های مختلف از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

دکتر مرتضی رجوعی با بیان اینکه دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در جهت گسترش روابط علمی با کشور دوست، برادر و همسایه عراق هیچ محدودیتی ندارد، ادامه داد: ارتباطات علمی با دانشگاه های کشور عراق نباید فقط محدود به جذب دانشجو  باشد بلکه این روابط باید در مبادلات علمی، برگزاری سمینارها و همایش علمی مشترک و دوره های علمی مشترک توسعه یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در ادامه اظهار کرد: در خصوص نگارش پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان عراقی تأکید شده است که موضوعات خود را متناسب با نیازهای کشور خود استفاده کنند و از اساتید کشور خود به عنوان راهنما و مشاور استفاده نمایند که منجر به ارتقاء علمی کشور عراق شود.

به گفته این مقام مسئول نیاز است تا برنامه های عملیاتی مشترک طراحی شود و زمینه ارتباطات در بستر فضای مجازی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در زمینه آموزش های مجازی جزو برترین دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در حال حاضر به واسطه شیوع ویروس کرونا فعالیت های آموزشی برای کلیه دانشجویان ایرانی و دانشجویان عراقی به صورت مجازی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به گسترش تعداد دانشجویان عراقی طی سه سال اخیر در این دانشگاه، گفت: دو الزام برای تحصیل دانشجویان عراقی شامل خدمات امور کنسولی و آموزش زبان فارسی به صورت مستقل توسط دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به دانشجویان ارایه می شود.

رجوعی افزود: دفتر امور کنسولی شعبه دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) تلاش دارد تا روند امور اجرایی کلیه مسایل مربوط به امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی از جمله؛ صدور ویزای تحصیلی، صدور مجوز ثبت نام، صدور اقامت، تمدید اقامت، خروج و مراجعت و سایر موارد مرتبط از سوی سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای دانشجویان عراقی تسهیل کند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) درباره مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه توضیح داد: این مرکز با بهره‎گیری از مدرسان مجرب و ارایه آموزش‎های لازم، آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی را در دستور کار خود قرار داده است و دانشجویان غیرایرانی پس از گذراندن سطوح آموزشی مرتبط در دوره زمانی 3 و 6  ماهه برنامه آموزشی نظری و عملی، آمادگی نسبی جهت تحصیل در رشته‎های مختلف دانشگاه را به دست می‎آورند.

در ادامه این جلسه دکتر محمد قربان زاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: بر اساس رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برترین دانشگاه غیر دولتی کشور معرفی شده است و جزو دانشگاه های جامع کشور محسوب می شود.

وی رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، علوم ورزشی، حسابداری، زبان انگلیسی و مدیریت را رشته های پرطرفدار در بین دانشجویان عراقی در مقاطع تحصیلات تکمیلی معرفی و عنوان کرد: این آمادگی برای هدایت پایان نامه دانشجویان در کلیه رشته های آموزشی توسط اساتید دانشگاه بصره وجود دارد.

در ادامه این نشست دکتر ماجد نماینده دانشگاه بصره گفت: دانشگاه بصره به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشو عراق جهت همکاری های بین المللی، تبادل استاد، هدایت پایان نامه های دانشجویان وگسترش رشته های دانشگاهی آمادگی همکاری با دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) را دارد.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7966


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها