دیپلماسی❜ اقتصادی / معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی: سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی افزایش یافته است

  • بازدید: ۴۰۲
اقتصادی / معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی: سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی افزایش یافته است

سرمایه گذاری خارجی در این استان نسبت به کل سالهای گذشته افزایش یافته و پارسال به ۱۲۹ میلیون دلار رسیده است. مرتضی اشرفی روز سه شنبه در نشست کمیته احصا و رفع موانع سرمایه گذاری خارجی در استان خراسان رضوی افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی در  قالب ۵۷ طرح ثبت شد و ۲۰ طرح دیگر نیز توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای تصویب به سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ارسال شد. وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران خارجی که پارسال مجوز سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی را دریافت کرده‌انداز کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان، عراق، روسیه، هنگ کنگ، لبنان، فرانسه، آلمان و ترکیه هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی به تشریح اقدامات این کمیته طی چهار نشست پیشین آن پرداخت و گفت: درخواستهای سرمایه گذاران خارجی در خراسان رضوی در حوزه های اقتصادی و تجاری و تسریع و ایجاد سهولت در فرآیند خدمات رسانی به آنان طی چهار نشست این کمیته از اواخر سال گذشته تاکنون بررسی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

اشرفی با اشاره به وجود ۲۵۰ شرکت خارجی ثبت شده مربوط به فعالان اقتصادی کشور افغانستان و ۷۰۰ سرمایه گذار افغانستانی در خراسان رضوی افزود: یکی از درخواستهای فعالان اقتصادی افغانستانی، ایجاد تشکلی برای فعالان اقتصادی افغانستان در ایران با محوریت این استان برای پیگیری امور و مشکلات اقتصادی شان است که بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به درخواستهای دیگر فعالان اقتصادی خارجی در خراسان رضوی مبنی بر شماره گذاری پلاک خودرو و ورود موقت سرمایه گذاران به ایران، افزایش اعتبار مجوز خروج، افزایش اعتبار پنج ساله گواهی نامه رانندگی سرمایه گذاران خارجی و مشکلات موجود در تملیک اموال منقول و غیرمنقول به نام شرکتهای دارای سرمایه گذاری خارجی ادامه داد: این موارد و تسهیل شرایط در حال پیگیری و تصمیم گیری جدی در استان است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7908


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها