دیپلماسی❜ دانشگاهی/دانشگاه فردوسی مشهد از چند فعالیت مشترک بین‌المللی خود با کشورهای آلمان، اتریش و هند خبر داد

  • بازدید: ۵۱۸
دانشگاهی/دانشگاه فردوسی مشهد از چند فعالیت مشترک بین‌المللی خود با کشورهای آلمان، اتریش و هند خبر داد

دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد این مرکز آموزش عالی در راستای اهداف سند راهبردی خود با هدف گسترش فعالیتهای فراملی، دست‌اندرکار اجرای چند پروژه مشترک بین‌المللی است. بر اساس گزارش روز شنبه دانشگاه فردوسی یکی از پروژه‌ها در پی مذاکرات با دانشگاه کاسل آلمان "طرح مشترک اگرواکولوژی" است که به تصویب موسسه داد (DAAD) آن کشور اروپایی رسیده است. "دوره کارشناسی ارشد اگرواکولوژی" از دهم مرداد ماه آتی برابر با نخستین روز ماه آگوست ۲۰۲۱ میلادی به زبان انگلیسی با حضور چهار دانشجو آغاز خواهد شد.

آموزشهای تخصصی این دوره تحصیلی بر اساس تفاهم نامه دانشگاههای فردوسی و کاسل ظرف سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ بر اساس اعلام مدیریت گروه آموزشی اگروتکنولوژی ادامه دارد. 

موضوع دیگر پروژه دانشگاه فردوسی، بر اساس تفاهم نامه با دانشگاه اف.اچ.جی (FHJ) اتریش در قالب همکاریهای دوجانبه "تبادل استاد - دانشجو" است که با بورسیه کامل از سوی موسسه اراسموس پلاس آن کشور اروپایی صورت می‌گیرد.

چهار دانشجوی جاری تحصیلات تکمیلی به مدت دو میانسال تحصیلی و همچنین دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در این چارچوب به مدت دو هفته در اتریش تحصیل و فعالیت علمی می‌کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه فردوسی مشهد: دانشجویان همه دانشکده‌ها و گرایشهای این مرکز آموزش عالی به شرط داشتن موضوع پژوهشی مرتبط با رشته‌های "مدیریت، تجارت و بازرگانی" می‌توانند متقاضی استفاده از بورسیه تحصیلی موسسه اراسموس پلاس کشور اتریش شوند. 

دانشگاه فردوسی مشهد همچنین در آخرین روزهای فروردین ماه گذشته تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری با موسسه فناوری هند - رورکی با اولویت مدیریت منابع آب را امضاء کرد.

دانشگاه ۷۲ ساله فردوسی که سال ۱۳۲۸ در مشهد تاسیس شد سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز، هم‌اینک در قالب دانشکده‌های‌ "ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی" ۲۵ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکترا، و شش هزار نفرشان در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

۸۲۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی فعالیت دارند که ۶۵۰ نفرشان دارای مدرک پی.اچ.دی یا رتبه استادی و پروفسوری هستند. این دانشگاه به‌ عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در شرق کشور هفت پژوهشکده تخصصی نیز دارد.

همچنین تحصیل هزار و ۷۵۰ دانشجوی خارجی از دیگر کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی، این مرکز آموزش عالی را از نظر تعداد دانشجویان خارجی در جایگاه نخست دانشگاههای ایران قرار داده است. 


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7902


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها