دیپلماسی❜ دینی/ «دومین همایش بین المللی دین، معنویت و کیفیت زندگی» به همت معاون پژوهش جامعه المصطفی خراسان برگزار شد

  • بازدید: ۳۳۲
دینی/ «دومین همایش بین المللی دین، معنویت و کیفیت زندگی» به همت معاون پژوهش جامعه المصطفی خراسان برگزار شد

پانزدهمین همایش نمایندگی جامعه المصطفی ص خراسان با عنوان «دومین همایش بین المللی دین، معنویت و کیفیت زندگی» در مشهد برگزار گردید. حجت الاسلام والمسلمین جواد رقوی معاون پژوهش المصطفی ص خراسان در این خصوص گفت: مرحله نخست این همایش در تابستان ۱۳۹۸ برگزار شد و استقبال خوب پژوهشگران در آن همایش و تاکید بسیاری از اساتید بر ظرفیت موضوع برای برگزاری مرحله دوم سبب شد  امروزه افتخار داشته باشیم در مراسم اختتامیه دومین مرحله آن خدمتتان باشیم. دبیر علمی همایش افزود: دبیرخانه همایش بین المللی دین معنویت و کیفیت زندگی در بهار سال 1399 با کسب مجوز از جامعه المصطفی ص العالمیه و  ثبت همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلان (isc) آغاز به کار نمود. جمع زیادی از اساتید جامعه المصطفی و مراکز علمی دیگر در کمیته علمی مشارکت نمودند.

برای همایش 5 پیش نشست برگزار گردید. دو پیش نشست توسط مجتمع آموزش عالی خواهران نمایندگی المصطفی ص در خراسان، یک پیش نشست توسط مدرسه عالی علوم انسانی و حکمت و تاریخ نمایندگی، یک پیش نشست توسط نمایندگی المصطفی ص در اصفهان و یک پیش نشست در نمایندگی المصطفی ص در گلستان.

در این مرحله از همایش مشارکت خوبی از ناحیه طلاب و اساتید المصطفی داشتیم و در مجموع بیش از 50 مقاله از اساتید و طلاب المصطفی ص در خراسان، اصفهان، گرگان و قم دریافت شد.

در مجموع بیش از ۴۲۷ مقاله به سایت همایش ارسال گردید که پس از ارزیابی تعداد ۲۵۳ مقاله به مرحله نهایی راه یافت. از این تعداد ۱۲۳ مقاله برای إرائه در قالب سخنرانی پذیرش گردید و از میان آنها 32  مقاله بر حسب اعلام آمادگی مولفان در کمیسیون های علمی امروز ارئه خواهند شد. ۱۳۰ مقاله در قالب پوستر و الباقی در مجموعه چکیده مقالات همایش بصورت دیجیتال عرضه خواهد شد.

مقالات راه یافته به مرحله سخنرانی در قالب چهار پنل علمی بصورت موازی امروز از ساعت 10:45 الی 12:45 إرائه خواهد شد و کمیته داوران مقالات برتر انتخاب خواهند نمود.

در طی فرایندی در آینده ای نزدیک مقالات برگزیده در پایگاه استنادی جهان اسلام (isc) نمایه خواهد شد.

قابل ذکر است بخاطر همزمانی همایش با پاندمی کرونا و تناسب موضوع با چالش هایی که این پدیده برای جامعه ایجاد نموده برای مقالات مرتبط با این موضوع پنلی جداگانه تعریف گردید.

همچنین به همت جمعی از طلاب و فارغ التحصیلان المصطفی ص نخستین شماره نشریه تمهیدات در حوزه دین و الهیات با موضوع کرونا و معنویت منتشر گردیده است که در پایان مراسم با حضور ریاست محترم نمایندگی از این اثر رونمایی خواهد گردید. تعدای از مقالات این اثر نیز در پنل سلامت معنوی و کرونا ارائه خواهید گردید.

روابط عمومی جامعه المصطفی ص العالمیه نمایندگی خراسان

>>> وبگاه رسمی همایش 



جهت مشاهده گزارش تصویری همایش اینجا کلیک کنید.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7870


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها