دیپلماسی❜ دانشگاهی/ ۱۵ هزار دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جذب‌ شده‌اند/ ۲۲۲۵ نفر سهم خراسان رضوی

  • بازدید: ۳۵۶
دانشگاهی/ ۱۵ هزار دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جذب‌ شده‌اند/ ۲۲۲۵ نفر سهم خراسان رضوی

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نیمسال تحصیلی جاری تعداد دانشجویان خارجی واحدهای زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به ۱۵ هزار نفر افزایش یافته که این تعداد در مدت مشابه سال قبل هزار و ۵۰۰ نفر بوده است. دکتر جواد علمایی روز چهارشنبه در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در جمع خبرنگاران افزود: دانشجویان خارجی به ‌راحتی می‌توانند در کشور خود به ‌صورت مجازی وارد کلاس‌های درس این دانشگاه شده و حتی امتحان دهند. وی با بیان اینکه مشکلی در زمینه جذب دانشجوی خارجی وجود ندارد ادامه داد: معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با همراهی دیگر معاونت‌ها علاوه بر پیگیری فرآیند آموزشی دانشجویان خارجی، ارتقای زبان فارسی را نیز در دستور کار قرار داده تا آن‌ها زبان ما را نیز فرا بگیرند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صلاحیت علمی دانشجو باید حفظ شود و یک دانشجوی فنی باید درس‌های عملی خود را به‌صورت حضوری بگذراند زیرا امکان برگزاری آن به صورت تئوری و غیرحضوری وجود ندارد.

وی افزود: شهریه‌ای که از دانشجو برای دروس عملی گرفته می‌شود گران‌تر از دروس تئوری است که باید در این مسئله تجدیدنظر کرد و در مقابل نیز دانشجو باید از نزدیک با جنس مصالح و کار عملی رشته خود آشنا شود به همین منظور برای حفظ سلامتی دانشجو و اهمیت کلاس‌های عملی برنامه‌ریزی ویژه‌ صورت گرفته است.

علمایی ادامه داد: در این طرح دانشجویان برای حضور در کلاس‌های عملی به گروه‌های کوچک تقسیم‌بندی می‌شوند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس حضور می‌یابند که این کلاسها در مناطق زرد و آبی از نظر شیوع کرونا برگزار می‌شوند. شهرستان قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

ایرنا 


گفتنی است بعد از تهران، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با 2 هزار و ۲۲۵ دانشجوی غیر ایرانی، دارای بیشترین دانشجویان غیر ایرانی در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور است. 

یادآور می شود در استان خراسان رضوی ده واحد دانشگاهی، شش مرکز و هشت آموزشکده سما وجود دارد. در این 24 واحد و مرکز و آموزشکده قریب 58 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7733


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها