دیپلماسی❜ دانشگاهی/ برپایی ویدئو کنفرانسی نشست همکاری های علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه های علوم پزشکی مشهد و مراد قاری یوف ترکمنستان

  • بازدید: ۵۵۸
دانشگاهی/ برپایی ویدئو کنفرانسی نشست همکاری های علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه های علوم پزشکی مشهد و مراد قاری یوف ترکمنستان

نشست همکاری های علمی و تحقیقاتی میان معاونین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئولین دانشگاه پزشکی دولتی مراد قاری یوف ترکمنستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. در ابتدای این ویدئو کنفرانس مدیر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهدگزارشی از پیشرفت های علمی، تحقیقاتی و درمانی این دانشگاه به حاضرین ارائه نمود و طرف ترکمنستانی هم ظرفیت ها وپیشرفت های دانشگاه خود را بیان و از اعلام آمادگی برای افزایش همکاری های خبر داد.
دکتر سیامک زارعی قنواتی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه پزشکی دولتی مراد قاری یوف یکی ازبزرگترین دانشگاه های دولتی پزشکی در کشور ترکمنستان می باشد طرفین در خصوص افزایش همکاری ها در زمینه های علمی اظهار تمایل نموده و پیشنهاد افزایش همکاری ها در زمینه های علمی - تحقیقاتی، پذیرش و تبادل دانشجو و استاد مورد استقبال دو طرف قرار گرفت.
وی تصریح کرد : در این ویدئو کنفرانس ، سفارت حمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و سرکنسولگری ترکمنستان در مشهد نیزحضور داشتند و دو طرف علاقه روسای جمهوری دو کشور مبنی بر تبادلات علمی و افزایش همکاری ها اعلام و از برگزاری این جلسه ابراز خوشحالی نمودند.
مدیر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشنهاد امضای تفاهم نامه ی همکاری ها بین دو دانشگاه را داد و مقرر گردید پیش نویس اولیه تفاهم نامه ها از طرف سفارت ایران در اختیار طرف ترکمنستانی قرار گیرد و در آینده ای نزدیک امضا شود .
دکتر ثمینی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست آمادگی دانشگاه را برای آموزش های تخصصی و فوق تخصصی برای دانشجویان و اساتید ترکمنستانی اعلام کرد و راهکارهای دانشگاه در شرایط پاندمی کرونا برای بهبود شرایط آموزشی را شرح داد.
دکتر قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست، توانمندی های بهداشتی دانشگاه و سیستم وسیع نظام بهداشتی کشور را به اختصار توضیح داد.
در پایان ویدئو کنفرانس هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مسئولین و هیأت رئیسه دانشگاه دولتی مراد قاری یوف برای بازدید از دانشکاه مشهد در آینده ای نزدیک دعوت کرد تا ضمن آشنایی با توانمندی های این دانشگاه سطح همکاری ها و فعالیت ها را افزایش بدهیم که مورد استقبال طرف ترکمنستانی قرار گرفت.
گزارش از: وب دا، خبرنگار: مریم توکلی


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7692


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها