دیپلماسی❜ اجتماعی/ کمک ۳۰۰ هزار دلاری سازمان ملل به پناهندگان مقیم خراسان رضوی

  • بازدید: ۶۴۳
اجتماعی/ کمک ۳۰۰ هزار دلاری سازمان ملل به پناهندگان مقیم خراسان رضوی

مسوول دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: طی سال ۲۰۲۰ میلادی کمیساریای پناهندگان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار برای جمعیت پناهندگان خارجی دارای اقامت مجاز در خراسان رضوی هزینه کرده است. عروج صیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وظیفه و تعهد کمیساریا، کمک به اتباع خارجی پناهنده ای است که از دولت جمهوری اسلامی ایران مدرک اقامتی معتبر یا همان کارت آمایش دریافت کرده اند که این تعداد در خراسان رضوی حدود ۱۴۰ هزار نفر است که البته شامل همه جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری مهاجران مقیم این استان نمی‌شود.

وی ادامه داد: کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در قالب پروژه های مختلف بیشتر به شکل سیستمی و با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی و دیگر نهادهای دولتی ایرانی به پناهندگان قانونی مقیم این استان کمک می‌کند.

مسوول دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: کمک به پناهندگان افغانستانی در مهمان شهر تربت جام، کمک به آن دسته از اتباع افغانستانی که تمایل به بازگشت به کشورشان از مرز دوغارون را دارند و برخی کمکهای نقدی به بعضی افراد از جمله اقدامات حمایتی کمیساریای سازمان ملل متحد در خراسان رضوی است.

صیفی فعالیت این نهاد امداد رسان بین المللی را در چهار حوزه بهداشت، آموزش، معیشت و حمایت عنوان کرد و افزود: علاوه بر کمک به برخی بیمارستانها، در بخش بهداشت فقط در خراسان رضوی با حمایت این نهاد ۲۰ هزار پناهنده بیمه سلامت شده و این نهاد طی توافق با وزارت بهداشت حقوق برخی پرسنل درمانی فعال در بخش پناهندگان را به وزارت بهداشت ایران پرداخت می کند.

وی به ساخت اماکنی از جمله مدرسه و خانه بهداشت برای پناهندگان اشاره و بیان کرد: برخی دیگر از اقدامات حمایتی این نهاد در خراسان رضوی نیز با همکاری سایر ارگانهای جهانی مانند  "برنامه جهانی غذا" انجام می شود.

بر اساس آمار اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی هم اکنون ۳۲۰ هزار تبعه کشور افغانستان به صورت قانونی در این استان سکونت دارند.

همچنین مطابق برآوردهای به عمل آمده توسط نهادهای رسمی حدود ۷۰ هزار تبعه افغانستانی نیز به شکل غیرقانونی در خراسان رضوی حضور دارند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7693


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها