دیپلماسی❜ گردشگری/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: پرونده ثبت جهانی توس در حال آماده شدن است

  • بازدید: ۷۱۳
گردشگری/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: پرونده ثبت جهانی توس در حال آماده شدن است
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است و امیدواریم در سال های آینده و نزدیک شاهد ثبت توس در فهرست آثار جهانی باشیم. علی اصغر مونسان عصر امروز در مراسم افتتاح مسیر دسترسی به کهندژ اظهار داشت: جا دارد از تلاش‌های شهردار کوشای مشهد که انصافا کارهای قشنگی را در محدوده آرامگاه فردوسی انجام داده‌اند تشکر کنم....
وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: تا قبل از این 48 میلیارد تومان برای ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی از سوی شهرداری مشهد در توس هزینه شده و امروز نیز با بهره برداری از مسیر دسترسی به کهن دژ 8 میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شده است.

مونسان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ها و طرح‌های دیگری که برای بازسازی و بهسازی این منطقه تاریخی و فرهنگی ارزشمند وجود دارد، اعتبار مورد نیاز در این زمینه معادل 90 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: ثبت شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی در فهرست جهانی یکی از خواسته‌ها و انتظارات به حق است که با توجه به محدودیت و امکان ثبت جهانی سالانه یک اثر از هر کشور، پرونده ثبت جهانی توس در حال تهیه و تدوین است و امیدواریم در سال های آینده و نزدیک شاهد ثبت توس در فهرست آثار جهانی باشیم.

مونسان خاطرنشان کرد: از شهردار مشهد به خاطر تملک این بنای تاریخی تشکر می کنم و می دانم که تملک مجموعه هایی این چنینی کار بسیار سختی است که شهردار مشهد این کار را انجام داده و بودجه بسیار زیادی مصروف اینکار شده است که کار ارزشمندی است.

وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد: در مرحله بازسازی هم ساخت ساختمان‌های تخریب شده مد نظر است و در حال حاضر احیای فضای سبز این مجموعه که به شدت تخریب شده است توسط شهرداری مشهد انجام می‌شود.

مونسان بیان کرد: در مرحله اول سعی بر این است که باغ ایرانی کاوش و احیا شود که در این مسیر سعی خواهیم کرد تا از اطلاعات سفارت روسیه نیز در ایران در این خصوص استفاده کنیم.

تسنیم 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7373


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها