دیپلماسی❜ دینی/ نماینده جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در کشور سوریه از مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد بازدید کرد

  • بازدید: ۳۵۱

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد وحیدی»، نماینده جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در کشور سوریه روز دوشنبه 12 بهمن‌ماه از ساعت 8 الی 9:30 صبح در جمع طلاب ایرانی و غیر ایرانی، اساتید و کادر اداری مدرسه علمیه نرجس(س) حاضر و به ایراد سخنانی پرداخت. وی در این بازدید به تفاوت میان عبد و عابد اشاره کرد و گفت: عابد گاهی عبادت می‌کند و گاه از عبادت خسته شده و از آن دست بر می‌دارد ولی عبد صفت مشبهه است، یعنی همیشه دوام بر عبادت داشته و عبادت برایش خستگی‌آور نیست...

وی با بیان اینکه عابد در مسیر رسیدن به عبودیت است اما عبد به مقام عبودیت رسیده است، اظهار کرد: انسان تا عبد نشود، خطر انحراف برای او زیاد است، ‌لذا تمامی افرادی که از صدر اسلام تا امروز از مسیر اصلی منحرف شدند، کسانی بودند که عابد بوده و به مقام عبودیت نرسیده بودند.


حجت‌الاسلام و المسلمین وحیدی در ادامه به ارکان مهم در راه رسیدن به مقام عبودیت اشاره کرد و گفت: اولین رکن در راه رسیدن به مقام عبودیت این است که انسان آن‌چه را در اختیار دارد، امانت خداوند دانسته و خود را مالک مجازی و نه حقیقی بداند که در این صورت امانت را فقط در مسیری که خداوند تعیین کرده، صرف می‌کند.


نماینده جامعة‌المصطفی العالمیه در کشور سوریه تصریح کرد: کانون علم نیز نزد ما امانت است و باید آن را فقط در مسیری که خداوند تعیین کرده است، صرف کنیم،‌ چنانکه تربیت شدگان دین اینگونه بودند و به خاطر خدا سفر کرده و ترویج دین کردند.


وی ادامه داد: رکن دوم در راه رسیدن به مقام عبودیت، شناخت وظیفه فعلی و عمل به آن است، مانند نماز که انجام آن در اول وقت بسیار اهمیت دارد.


این نویسنده کتب حوزوی، سومین و مهم‌ترین راه رسیدن به مقام عبودیت را تسلیم بودن دانست و افزود: باید «یؤمنون ببعض و یکفرون ببعض» نباشیم، چنانکه امام حسین(ع) در آن برهه از زمان، وظیفه خود را در خروج از مکه تشخیص داده بودند و حضرت زینب(س) نیز فرمودند: «ما رأیت الاّ جمیلا» که این مظهر عبودیت و عبد بودن آن بزرگوار است.


وی در پایان با ذکر روایتی از امام صادق(ع) گفت: اگر به مقام عبودیت رسیدی کارهای خدایی می‌کنی و هر چه بخواهی برایت فراهم می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری ایکنا

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7360


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها