دیپلماسی❜ اواخر آذرماه 89؛ نخستین واگن‌های قطار شهری مشهد از مبدأ چین وارد ایران می‌شود

  • بازدید: ۲۵۷
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اواخر آذرماه نخستین سری واگن‌های قطارشهری مشهد وارد ایران می‌شود. غلامرضا رجب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در این راستا و براساس آخرین گزارش‌ها، کشتی سنگاپور حامل واگن‌های قطارشهری مشهد است و امیدواریم ظرف چند هفته آینده، اواخر آذرماه جاری وارد بندر عباس شود و در نهایت به مشهد انتقال داده شود.  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت هر یک از واگن‌های قطار شهری مشهد در حدود 750 نفر است، تصریح کرد: 9 واگن برای خط یک قطار شهری مشهد در نظر گرفته شده که هر یک از قطارها شامل سه واگن است. ... رجب‌نژاد در ارتباط با تست این واگن‌ها روی ریل‌های خط یک قطارشهری مشهد اظهار داشت: با توجه به اهمیت تست واگن‌های قطار شهری قبل از بهره‌برداری اقتصادی مقرر شده است که این واگن‌ها پس از ورود به مشهد، یک تست روی خطوط ریلی خط یک مشهد انجام شود. وی ادامه داد: در این راستا و به منظور اجرای تست واگن‌های قطارشهری، این واگن‌ها در حدود 18هزار کیلومتر را روی ریل‌های خط یک قطار شهری حرکت می‌کنند تا از نظر ویژگی‌های مورد نیاز قطار شهری مشهد مورد ارزیابی قرار گیرد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در ارتباط با تعرفه بلیت قطار شهری مشهد و مبلغ پشنهادی برای هزینه‌های قطار شهری مشهد اظهار داشت: تعرفه بلیت قطارشهری مشهد در حال بررسی است و بر این اساس و همانند سایر ناوگان‌های حمل و نقل عمومی شهری نظیر اتوبوسرانی که درصدی از مبلغ توسط شهرداری و درصد دیگری توسط مردم پرداخت می‌شود خواهد بود. رجب‌نژاد با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها ادامه داد: با توجه به اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها مبلغ تعرفه بلیت قطار شهری مشهد نیز تحت تاثیر این سیاست‌گذاری تعیین می‌شود اما در این باره نمی‌توان مبلغ مشخصی را عنوان کرد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد درباره خط 2 قطار شهری مشهد و آغاز عملیات اجرایی آن گفت: برای اجرای عملیات حفاری خط 2 قطار شهری مشهد دو دستگاه TBMیا حفار از کشور چین خریداری شده است که ظرف یک ماه آینده این دستگاه‌های حفار نیز وارد مشهد می‌شود. وی اظهار داشت: از زمان تحویل این دستگاه‌های حفار تا آغاز مرحله حفاری زمانی در حدود دو تاسه ماه نیاز است که این زمان نیز صرف مونتاژ این دستگاه‌ها می‌شود. رجب‌نژاد با اشاره به اینکه خط 2 قطارشهری مشهد متصل کننده شمال و جنوب مشهد است، گفت: بر این اساس عملیات حفاری در دو جهت از شمال مشهد و خیابان طبرسی و نیز جنوب مشهد در منطقه رضا شهر است که امیدواریم با ورود این دستگاه‌های حفار عملیات اجرای خط 2 مشهد از اواخر سال جاری وارد فاز اجرایی شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6396


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها