دیپلماسی❜ حمل و نقل/ اتصال مشهد به قلب اروپا با انجام نخستین پرواز مشهد ـ فرانکفورت

  • بازدید: ۲۹۱

مدیرکل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شعبه مشهد گفت: با انجام نخستین پرواز مشهد ـ فرانکفورت، قلب اروپا به مشهدالرضا متصل شد. به گزارش پایگاه تحلیلی - خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل ازبنا ، «جواد غفاری» ظهر امروز در مراسم آغاز به کار پرواز مستقیم مشهد ـ فرانکفورت در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد سخن اظهار داشت: برای پرواز مستقیم مشهد ـ فرانکفورت از مدرن‌ترین و جدیدترین هواپیمای موجود در کشور استفاده شده است....

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین این کلانشهر مذهبی دنیا و فرانکفورت به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های اروپا افتخار بسیار بزرگی برای مجموعه شرکت هواپیمایی هما و همچنین کلیه دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی و گردشگری ایران به ویژه خراسان رضوی است.


وی افزود: این امر به لطف و برکت وجود امام هشتم شیعیان در این خطه از ایران و با تلاش کلیه مسئولان استانی میسر شده است و استقبال بسیار خوبی در بین ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا و غیرایرانیان مسلمان در این کشورها از این پرواز صورت گرفته است.


خبر دیگر در همین زمینه حاکی است:


در راستای اجرای مصوبات سفر دوم هیات دولت به خراسان رضوی؛ پرواز مستقیم مشهد - فرانکفورت راه اندازی شد 

در راستای اجرای مصوبات سفر دوم هیات دولت به خراسان رضوی پرواز مستقیم مشهد به فرانکفورت آلمان راه اندازی شد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا عبدالملکی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری با بیان این مطلب گفت: هدف از برقراری این پرواز ایجاد تسهیلات برای زائران امام رضا (ع) و مسلمانان کشورهای اروپایی می باشد....

وی با اشاره به اینکه این پرواز اولین پرواز از مشهد به کشورهای اروپایی است، اظهار داشت: برقراری پرواز مشهد – فرانکفورت مراودات تجاری استان با مسلمانان کشورهای اروپایی و ایرانیان مقیم این کشورها را نیز گسترش می دهد.

عبدالملکی از افزایش تعداد پروازهای این مسیر به دو پرواز از اواخر فروردین ماه سال آینده خبر داد و افزود: این امر باعث رشد سطح اقتصادی و رشد میزان ورود گردشگر خارجی به خراسان رضوی شده و مشهد را به پایگاهی برای برقراری پروازهای ترانزیتی تبدیل می کند.

عبدالملکی با بیان اینکه برای برقراری پرواز مشهد – فرانکفورت بررسی های زیادی انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: در آخرین بررسی ها شرکت ایران ایر که یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی ایران است برای انجام این پرواز اعلام آمادگی کرده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک پروازهای دیگری از مشهد به مقصد کشور عمان و کشورهای آفریقایی برقرار شود تا مسلمانان این کشورها از موهبت زیارت امام رضا (ع) بی نصیب نمانند.

وی افزود: در آینده ای نزدیک سالن جدید مسافران خارجی نیز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد افتتاح خواهد شد.

 1388/12/26

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7374


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها